Eigenlijk moet de zalm natuurlijk de hoofdrolspeler zijn maar deze glaze steelt de show!
Ik heb het recept voor deze glaze ooit uit de krochten van het internet getrokken en eigenlijk nooit meer ergens anders terug gezien.
Daar moeten we eens verandering in brengen.
Dus bij deze de ingrediënten:
30 gr boter
60 gr soy sauce
90 gr maple syrup
2 el olijfolie
2 tl knoflookpoeder
1/2 tl uienpoeder
Gooi het allemaal bij elkaar en laat zachtjes inkoken en blijf roeren. Er zitten best wat suikers in en ik heb al wel eens gehad dat de boel is verbrand (puur klunzigheid). Uiteindelijk moet je een schone lijn over de bodem van de pan kunnen trekken zoals hieronder. Dan blijft de glaze ook goed zitten op de zalm.
Hoe je de zalm bereid is aan jullie zelf.
Ik ga voor een bbq met 80 graden indirect zodat de zalm super zachtjes gaart tot een kern van 45 graden zodat deze bijna met een rietje is op te slobberen. Dat duurt met 80 graden natuurlijk wel even maar dan heb ik ook het gevoel dat ik echt gebarbecued heb. Tussendoor regelmatig insmeren met de glaze en deze zou je ook nog apart erbij kunnen serveren.
Bedankt voor het meekijken!
PS: de hoeveelheden in het recept is ruim voldoende voor een kilo zalm.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb het recept voor deze glaze ooit uit de krochten van het internet getrokken en eigenlijk nooit meer ergens anders terug gezien.
Daar moeten we eens verandering in brengen.
Dus bij deze de ingrediënten:
30 gr boter
60 gr soy sauce
90 gr maple syrup
2 el olijfolie
2 tl knoflookpoeder
1/2 tl uienpoeder
Gooi het allemaal bij elkaar en laat zachtjes inkoken en blijf roeren. Er zitten best wat suikers in en ik heb al wel eens gehad dat de boel is verbrand (puur klunzigheid). Uiteindelijk moet je een schone lijn over de bodem van de pan kunnen trekken zoals hieronder. Dan blijft de glaze ook goed zitten op de zalm.

Hoe je de zalm bereid is aan jullie zelf.
Ik ga voor een bbq met 80 graden indirect zodat de zalm super zachtjes gaart tot een kern van 45 graden zodat deze bijna met een rietje is op te slobberen. Dat duurt met 80 graden natuurlijk wel even maar dan heb ik ook het gevoel dat ik echt gebarbecued heb. Tussendoor regelmatig insmeren met de glaze en deze zou je ook nog apart erbij kunnen serveren.
Bedankt voor het meekijken!

PS: de hoeveelheden in het recept is ruim voldoende voor een kilo zalm.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk