Beef en Steak

Zalm bon bons

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Steen
  • Startdatum Startdatum

Steen

Kooltjesharker
Berichten
103
Had afgelopen weekend. nog een stuk zalm liggen van +-750 gram dus dacht hier gaan we iets van maken. Waren van plan om lekker te gaan borrelen dus lekker een borrelhapje van gemaakt

Ingrediënten en benodigdheden.

+-750 gr zalm(liefst zonder huid)
Teriyaki saus
Tomatsu soy saus( ik gebruikte sweet spicy variant erg lekker)
5 spices kruiden
Wasabi mayo
Sesamzaadjes
Rookplank van cederhout
Kerntemperatuur meter

Dep zalm droog en snij de zalm in blokjes van +- 2x2 cm. Doe zalm in een kom. ervolgens 2a3 eetlepels soy saus en een half thee lepel 5 spices kruiden toevoegen. Mag evt meer kruiden maar 5 spices kruiden kunnen nog al heftig zijn qua smaak. Ik kan het persoonlijk hebben. Meng alles goed door en zet het minimaal 20 minuten in de koelkast om je marinade in te laten trekken. Vervolgens legt je je zalm op je cederhout plankje en smeer je de zalm in met teriyaki saus. Bbq steek je aan en dome temp van +-150 ° (plank direct op vuur)als je zalm een kerntemperatuur van 50° graden heeft dan kunnen ze van de bbq. Als topping de sesamzaadjes en de wasabi mayo er op en smullen maar.

(Recept van turndontburn)

1000039637.jpg


1000039648.jpg


1000039649.jpg


1000039657.jpg
 
Ja, zo vind ik ze ook zalig!

Rood pepertje en een lente-uitje erbij snipperen om te garneren en te kleuren maakt het nog feestelijker.
 
Mooi. Ff doorschuiven. Lekker. 😋😋

Tipje. Volgende keer de zalm heel laten en pas na het roken in stukjes snijden en uit elkaar schuiven.

Mooi gelakte teennageltjes. 🤣🤣
 
Mooi. Ff doorschuiven. Lekker. 😋😋

Tipje. Volgende keer de zalm heel laten en pas na het roken in stukjes snijden en uit elkaar schuiven.

Mooi gelakte teennageltjes. 🤣🤣
Dankje voor de tip! Maakt dan veel verschil dan? Ga het uitproberen hoor. Haha ja dacht zalm lakken dus mn tenen ook maar🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan