Beef en Steak

Zalig kerst; Iberico nek op m'n nieuwe smoker

McPeet

Gemarineerd
Zo hebben jullie nog nooit gehoord van een Rosle F50 smoker en zo komt die 2 keer in een week langs. Afgelopen donderdag een 2e hands smoker gekocht maar tot mijn grote verbazing was deze nog helemaal nieuw. Thuis gekomen doos uitgepakt en smoker opgebouwd.
Vrijdag 1e testrun gedaan met kippendijen, gisteren ging de Iberico nek erop. Recept van Herman (http://www.hermandenblijker.nl/Actueel/Column/191/Herman_den_Blijker_over_varkensnek), stukje kersenhout toegevoegd want er moet ook gerookt worden. De nek heeft circa 4 uur op de smoker gelegen op 90 gr tot deze een kerntemperatuur van 62 gr had. Daarna aflaten koelen, in dikke plakken gesneden en later afgegrild op mijn gasser. Rooksmaak was lekker aanwezig, we hebben zalig gegeten.

De 2e hans was nog helemaal nieuw :D

Hij is best groot, deze smoker heeft als bijkomend voordeel dat de bekende Ikea schalen er ook inpassen!

Smoker heeft zelfs standaard rek waar je vis aan kan hangen, en een deksel met scharnier!!!

Onder het deurtje zit handig uitsparing voor je probe draden

Smoker opgebouwd met maar 1 ipv 2 ringen

Ibericonek drooggedept en klaar om de smoker in te gaan

Prachtig stuk vlees

Afgrillen op de gasser

Heerlijk met knolselderij puree, gefrituurde aardpeer schijfjes, mini venkel, bietjes en eetbare viooltjes

Ziet er heerlijk uit

Mooie sessie, ziet er toppie uit 👍🏻

Mooi hoor! Zowel je gerecht als je nieuwe smoker.

wouw hee, dat ziet er heerlijk uit, ja, dit is ineens al de 2e die we hier voorbij zien komen. ga je niet meer voor de KEG?

Leo zei:
wouw hee, dat ziet er heerlijk uit, ja, dit is ineens al de 2e die we hier voorbij zien komen. ga je niet meer voor de KEG?
KEG is voorlopig ietwat boven budget. En deze kwam ineens voorbij, en hij bevalt prima. Best leuk om weer met echte kolen cq briketten te werken ;)

Vind het een geweldig mooi ding. En handig, met het scharnier en zo.
Lekker van genieten zou ik zeggen.

Aan de foto's te zien in dat alweer aardig gelukt.  :D

Terug
Bovenaan Onderaan