Beef en Steak

Worstwiel en gevulde paprika, National Braaidag Zuid Afrika

camiel

Gerijpt
Hallo BBQ vrienden

Vandaag ter eren van Nationale Braaidag in Zuid Afrika (en gewoon omdat het kan en hier een hit is) een lekker worstwiel in elkaar geknutseld.

Zie hier het resultaat.

braaidag01.jpg

verse worst, salie, currykruid en cajunkruiden.

braaidag02.jpg

knutselclub

braaidag03.jpg

cajunkruiden aan beide zijden

braaidag04.jpg

op de directe kant met wat rookmot

braaidag05.jpg

paprika met kruidenroomkaas en (eigen) gerookte kipfilet (ge?nspireerd door de paprika's van ReneR)

braaidag06.jpg

het wiel op de indirecte kant

braaidag07.jpg

glaze van barbecuesaus & droge sherry

braaidag08.jpg

het eindresultaat.

gloeiende groet

Camiel de barbecueman

Interessant

Ziet er erg lekker uit!!

Ben zelf niet zo van de gevulde paprika's of paprika in het algemeen, maar een aantal andere ratten hier in huis wel :)
Van dat worstwiel krijg ik spontaan weer trek; was het net zo lekker als dat deze er uitziet?

daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoe het gesmaakt heeft, dat had je er nog niet bijgezet

Nou, hoe het ook gesmaakt heeft, het ziet er in ieder geval heerlijk uit!

Mooie gerechten allemaal hoor!! Krijg spontaan weer trek!! :)

structor zei:
Hey dat is een grappig ding dat worstenwiel. Wil dat wiel makkelijk uit elkaar als hij klaar is, om de blaadjes te verwijderen?
Stokkies eruit, beetje frotten met je mes/vork of vingers. Hoe moeilijk kan het zijn, zucht.....

Lijkt me wel ernstig lekker, ben gek op worst!

wat de smaak betreft, ik heb dit al een keer of 3 zo gemaakt (ook voor gasten op een turks brood met salade) en iedereen is erg positief. Thuis mag ik worst niet meer op een andere manier maken. Door die houtmot krijgt het een hele lichte rooksmaak. De salie zorgt voor een aangenaam fris bitter, currykruid voor een pittige touch. De barbecuesaus (met sherry of whiskey) maken het af.

Gewoon een keer proberen, kan ook prima zonder salie of currykruiden. Goede worst kopen (of zelf maken) en dan komt het goed. Snel klaar en gaar. Even op de directe, daarna nagaren op het indirecte stuk van de bbq.

De paprika was een experiment n.a.v. de paprika's van ReneR. Klein beetje anders omdat ik geen spek in huis had. Een verrassende goede combi. Jammer dat ik niet meer paprika's had.

Hahahahaha, naar aanleiding van een inspiratie die je van mij hebt opgedaan, en dan te bedenken dat "mijn" paprika's morgen pas op de Weber gaan, hahahahaha

ReneR zei:
Hahahahaha, naar aanleiding van een inspiratie die je van mij hebt opgedaan, en dan te bedenken dat "mijn" paprika's morgen pas op de Weber gaan, hahahahaha

Dan gaat dat helemaal goed komen met die paprika's van jou ReneR. Mijn paprika's werden wel wat zwart aan de onderkant op de directe grill. Dat is overigens ook heel gemakkelijk te verwijderen, het vel laat meteen los als je er een mesje tussen steekt.

We zien de foto's van jouw paprika's wel komen ;)

Erg leuk, vooral dat worstwiel!

Terug
Bovenaan Onderaan