Beef en Steak

Wildzwijn sat? van het spitje.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bram
  • Startdatum Startdatum

Bram

Gerijpt
Ik had nog een beste partij sat? blokjes van wildzwijn liggen (1800gr ). Dus m?n pa uitgenodigd om deze maar soldaat te maken.
M?n. Vrouw heeft het vlees in de marinade gedaan. Knoflook,gember, pepers, citroensap, ketjap, olie en wat zout. Dat heeft een halve dag in de marinade gestaan.
Verder nasi met als extra wat boontjes.

Hierbij de plaatjes.
Voor wie twijfelt of je een rotisserie nodig hebt :-)
16764ae180630976975f443d93b4e11e.jpg

Op de Q bij mooi hoog vuur.
19a7d5c336b23150bfeba5a3d2b4a352.jpg

+/- 20min grillen en klaar.
79f198ba92b73262fd6b981cdc89ddfe.jpg

f45daa07ce6e89dce695286a7e07b668.jpg

Bordje vol scheppen en aanvallen maar
cbb3b72e929563d972dbeed6fbc53183.jpg

We hebben weer goed gegeten. En gelukkig had de sat? toch nog een mooie wildsmaak. Niet te sterk, precies goed. Heerlijk, gaan we zeker vaker maken

TNX voor het kijken/lezen
Bram.

Oeeiiii. Dat ziet er lekker uit zeg. Marinade maken met wat fingerspitzengefuhl?  Lekker hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Heerlijke plaatjes Bram lusten we wel pap van :D
En die rotisserie echt nodig, nou nee maar wel ERRUG handig moet ik zeggen. ;)
Lijkt me zoveel gemakkelijker dan met de hand draaien toch eens over nadenken. :-?

Dat ziet er echt heerlijk uit. Dat is wat je noemt een sateetje.

Ziet er weer heerlijk uit Bram, met nasi en pindasaus (zelfgemaakt hoop ik)
En de boontjes? Sambal boontjes?

Ewald zei:
Ziet er weer heerlijk uit Bram, met nasi en pindasaus (zelfgemaakt hoop ik)
En de boontjes? Sambal boontjes?

Pindasaus zelf gemaakt uiteraard.
1 teen Knoflook fijn gemaakt en in een steelpan bakken. Dan 2 theelepels sambal er bij en kort mee bakken. Paar eetlepels grove pindakaas er bij en goed roeren. Tot deze mooi zacht is. Scheutje ketjap er bij. Vervolgens al roerend water toe voegen tot de saus naar wens is. Zo simpel maar ontzettend lekker.
Boontjes zijn mee gebakken in de Toko Lien nasi kruiden.
Alleen dit keer alles op inductie. Dus ff niet op foto

Toko Lien heeft ook Boemboe Sambal Goreng, daar maak je heerlijke Sambal boontjes mee :D
Mooi dat ook in NL veel mensen hun eigen pindasaus recept hebben ipv dat prefab spul ;)

Ewald zei:
Toko Lien heeft ook Boemboe Sambal Goreng, daar maak je heerlijke Sambal boontjes mee :D

Zeker weten. Deze staan ook met regelmaat op het menu.
Alleen omdat m?n pa kwam eten en we niet zeker weten of dat bij hem in de smaak zou vallen. Hebben we ze nu achter wegen gelaten.

Ewald zei:
Mooi dat ook in NL veel mensen hun eigen pindasaus recept hebben ipv dat prefab spul ;)

Super lekker. Origineel recept komt ook van iemand met Indonesische roots. Zijn moeder komt uit Indonesi?. Origineel recept bevat ook nog wat suiker en zout. Maar dat laten we vaak achterwegen. Miss toch weer eens er bij doen  

Pindasaus zelf gemaakt uiteraard.
1 teen Knoflook fijn gemaakt en in een steelpan bakken. Dan 2 theelepels sambal er bij en kort mee bakken. Paar eetlepels grove pindakaas er bij en goed roeren. Tot deze mooi zacht is. Scheutje ketjap er bij. Vervolgens al roerend water toe voegen tot de saus naar wens is. Zo simpel maar ontzettend lekker.

gaan we een keertje proberen, lekker :)

TraegerTinus zei:
Marinade maken met wat fingerspitzengefuhl?

Idd. Niet echt precieze maten. We maken dat altijd een beetje op gevoel. Ik zal eens moeten proberen eea in maten op te schrijven.
Maar de marinade die we gebruiken is volgens mij een heel standaard iets. En zal vast op de www ergens uitgeschreven staan.

Bram zei:
Super lekker. Origineel recept komt ook van iemand met Indonesische roots. Zijn moeder komt uit Indonesi?. Origineel recept bevat ook nog wat suiker en zout. Maar dat laten we vaak achterwegen. Miss toch weer eens er bij doen

Klinkt erg bekend, denk dat onze versies niet ver uit elkaar liggen.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6399.0

Ook via een Indonesi?r

Lekker Bram. Heerlijk bordje.
En inderdaad : wat moet je zonder rotisserie  ;)

@ Ewald, ik weet nog wel een boekje met goede pinda saus recepten  ;)

Terug
Bovenaan Onderaan