Beef en Steak

Wild stoofgerecht - Hazenrugstoof met bier (porter) in de Dutch Oven

Rens008

Sprokkelaar
Berichten
31
Zo donker en guur de laatste dagen.... tijd om de dutch oven te gebruiken en een wild stoof te maken.

Alhoewel het recept (boek: ultieme bier en bbq boek) uitging van hazenbout, ik heb hazenrug gebruikt in dit recept.
Garing wat korter gedaan ivm malsheid van de rug t.o.v. de achterbout van het haas 😁

Resultaat was goed!
de blokjes vlees bleven goed in vorm (ik wilde juist niet dat ze uit elkaar vielen) en waren lekker geblend in het recept maar toch duidelijk proefbaar.
Persoonlijk vond ik de smaak van het bier (porter, een soort stout bier) wat vlak, niet heel uitgesproken omdat het opgegaan is in alle smaken van de ingrediënten.
Hierbij een boeren volkorenbrood incl. creme fraise voor de frisse toets gegeten ;)

Als toetje, in lijn met het biergerecht, een 'bieramisu' --> tiramisu met een quadruppel bier.
Verrassend goed resultaat van de opgeklopte eiwit met de mixer en een leuke variant in de zelfde sfeer 🤤

Voorbereiding
20240927_202704.JPG


Ingredienten voor de pekel (een nacht)
20240927_203319.JPG


Hazenrug eerst kort aangrillen
20240928_175404.JPG


In de dutch oven opwarmen
20240928_175938.JPG


Overige ingrediënten in de dutch oven
20240928_192840.JPG


Resultaat:
20240928_195115.JPG


Ingrediënten Bieramisu
20240928_183322.JPG


Resultaat bieramisu:
20240928_204427.JPG
 
Lekker man, ik zat vandaag ook al aan wild te denken.

Hou je van blauwe kaas? Als je er van houd is dat echt goud in een haasstoof.
 
Net mijn gebakken aardappels op en weer trek......
Heerlijk recept en een mooi verslag. Bieramisu ga ik onthouden voor een "mannen avond" :)
 
Je gebruikt wel een meesterlijk biertje hoor die Rochefort 🥰
 
Lekker man, ik zat vandaag ook al aan wild te denken.

Hou je van blauwe kaas? Als je er van houd is dat echt goud in een haasstoof.
Oewh nee, nooit aan gedacht om het te verwerken in de stoof bedankt voor de tip! 😲 heb er gekookte aardappelen bij gemaakt maar zat eerst te twijfelen om aardappel puree met gesmolten kaas te maken. Toch enigszins in het zelfde straatje haha 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: A3N
Terug
Bovenaan Onderaan