BasBQ
Beef en Steak

Wijn en BBQ

 
 
 
 

El Fumarole

Gerijpt
Berichten
3.129
Waarschijnlijk ga ik nu voor velen van jullie vloeken in de kerk, maar geloof het of niet: bij een BBQ kun je ook een lekker wijntje drinken.

Indien er voldoende interesse bestaat, zou ik op de najaarsmeating een kleine wijnproeverij kunnen organiseren.
Het gaat dan om vrijblijvend proeven, uitleg over de wijnen en eventueel natuurlijk de mogelijkheid om de geproefde wijnen aan te schaffen.
De nadruk ligt hier op 'vrijblijvend', dus de verkoper regelt zijn eigen stand, waar mensen gedurende de dag kunnen plaatsnemen om te proeven. Dit kost dus in principe niets (behalve als je wat koopt uiteraard).

Indien er minimaal 15 ge?nteresseerden zijn, kan dit al geregeld worden.
En dan nu de hamvraag: wie oh wie zouden dat leuk vinden?

Groetjes van Jeroen.
 
Klinkt goed maar wij kunnen ivm vakantie niet bij meeting zijn
 
Wijn past perfect bij BBQ!!! Lijkt me dat er voldoende liefhebbers voor zijn hier...
 
Van het weekend gingen er naast 100 a 130 liter bier ook nog een flesje of 28 wijn doorheen...
Moet dus prima samengaan die twee...

Ben zelf alleen fan van (half)zoete witte wijn, of goed fruitige rode...
Dus aan mij minder besteed.
 
Ivo-tje zei:
Ben zelf alleen fan van (half)zoete witte wijn, of goed fruitige rode...
Dus aan mij minder besteed.

Waarom zou zoiets dan niet aan jou besteed zijn? Halfzoete witte en fruitige rode is ook gewoon wijn hoor. Uiteindelijk is het allemaal maar gewoon wat je lekker vindt, ook al wordt er soms over gedaan alsof je voor het drinken van wijn een paar universitaire studies gevolgd moet hebben :)


 
El Fumarole zei:
Waarschijnlijk ga ik nu voor velen van jullie vloeken in de kerk, maar geloof het of niet: bij een BBQ kun je ook een lekker wijntje drinken.
Verklaar je nader, waarom denk je dat dit vloeken in de kerk is?
 
ChrisMaes zei:
El Fumarole zei:
Waarschijnlijk ga ik nu voor velen van jullie vloeken in de kerk, maar geloof het of niet: bij een BBQ kun je ook een lekker wijntje drinken.
Verklaar je nader, waarom denk je dat dit vloeken in de kerk is?

Omdat de marketingmachines bier & barbecue 'onlosmakelijk' met elkaar verbonden denken te hebben? :p

Bier, Barbecue, Bob :)
Nou, dat lust Ivo ook wel hoor!
 
Verklaar je nader, waarom denk je dat dit vloeken in de kerk is?
[/quote]
Het was maar bedoeld als grapje, maar ik ga hierin even met Ivo mee. Ik denk ook dat in NL de BBQ voornamelijk gezien wordt als een 'veel vlees en veel bier'-event.
Maar uiteraard ken ik ook weer zat mensen die er net zo lief en wijntje bij drinken.
Daarentegen is in Belgi? de grens tussen wijn en bier sowieso moeilijk te trekken, als je kijkt naar variatie en complexiteit van het eindproduct. Het verschil zit 'm dan alleen nog maar in de grondstof :)

 
Wij drinken regelmatig wijn tijdens het bbq'en. Waarom zou dit vloeken in de kerk zijn?
 
Zou een prima idee voor mijn ega zijn, maar zij is de bob deze dag !
Vind het overigens wel een erg leuk initiatief Jeroen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan