BasBQ
Beef en Steak

WGA ingewijd.

 
 
 
 

Mac

Gerijpt
Berichten
3.494
Zo, terwijl iedereen naar het voetbal zat te kijken, heb ik eens de tijd genomen, om mijn WGA in te wijden, met 2 mooie stukjes vlees
van Beef & Steak.

Begonnen met een Iberico Rib Eye Steak, en vervolgens een T-Bone van 500 gr er op gelegd  :)

Helaas is ten tijde dat de T-Bone er op lag, de temperatuur aan het dalen gegaan, waardoor er te veel vocht uit het vlees was gelopen, en het een beetje taaier was geworden.
Heb voor het eerst houtskool gebruikt, en dat vraagt wel ff wat gewenning moet ik helaas concluderen  :-[

Moet wel zeggen, dat het wel heel mooi vlees is van B&S. (helaas ook niet echt goedkoop, dat dan weer niet)

Heb ook alleen maar gekruid met eigen gerookte PeZo, en dat was echt heerlijk zo.

wga8541.jpg


Iberico Rib Eye Steak, is niet echt het magerste stukje vlees, maar wel erg smaakvol  :)
tbone8536.jpg


Zo'n 4 ? 5 minuutjes per kant gedaan.
ibericosteak8548.jpg


Was erg mals, en sappig.
ibericosteak8558.jpg


tbone8561.jpg

tbone8571.jpg


 
mmoie inwijding van je WGA Mac,
Zonde dat je T-bone wat taai was.
Was was de reden dat je houtskool hebt gebruikt?
 
Het gebruik van houtskool, was eigenlijk uit nieuwschierigheid.
Toen we de WGA kochten, stonden er dozen met (Weber) houtskool in de buurt.

Bij ons in de omgeving zit een Potugees grill restaurant, en daar gebruikt men alleen houtskool.
En het eten daar smaakt geweldig  :) (het smaakt toch anders, dan op briketten gestookt)

De fouten die ik gemaakt had (bleek achteraf)
  • Te weinig houtskool
  • Het houtskool wilde maar lastig branden
  • Dus niet heet genoeg

Maar goed, dat weten we nu  :)

 
Lekker!!!
 
Henny zei:
Niet echt mijn ding vet vlees :(

Vet zorgt wel voor de smaak Henny, je kunt het er later altijd uitsnijden. ( en dan het vet op mijn bord leggen, ik ben er gek op).
 
Ziet er goed uit hoor, mooie testrun
 
@Douwe.
Ik heb de WGA gekocht, om er direct mee te grillen, dus zou in mijn beleving de deksel er niet pers? op hoeven.
Maar ik doe het wel (misschien gewoonte  :-\)

@Henny, en Dominique.
Zo af en toe op zijn tijd moet dat kunnen (ik vind het ook heerlijk, en zou het wel iedere dag kunnen/ willen eten, maar ik probeer er wel bewust mee om te gaan...dat dan weer wel  ;D)
 
Terug
Bovenaan Onderaan