BasBQ
Beef en Steak

welke vacumeer machine?

 
 
 

alvon

Stoker
Berichten
294
ik heb alle topics doorgelezen maar kom er nog niet echt uit..
ik ben aan het denken om een vacumeer machine aan te schaffen en lees hier voornamelijk dat mensen een foodsaver hebben, nu de volgende vraag, welk type voor normaal thuis gebruik?
ik heb gezien dat er ook speciale dozen zijn voor vacumeren, beetje zoals tupperware  maar dan met een aansluiting voor een slangetje om ze vacuum te kunnen trekken, heeft iemand hier zoiets en hoe is het gebruik, gebruik je zoiets vaak of is het leuk voor een keertje en dan in de kast (keuken barst al uit zijn voegen)

hoe vaak gebruiken jullie eigelijk je vacumeer machine?? dagelijks? wekelijks of af en toe?
 
Ik heb de V2860. En ook wat van die bussen die je kunt vacuum trekken, maar die gebruik ik nauwelijks. Maar de machine zelf en de zakken gebruik ik bijna dagelijks. Ik koop op de markt bijvoorbeeld stukken kaas, en trek die vacuum. Altijd handig en ik hoef niet elke week naar de markt. Hetzelfde met kip. Ik koop ook altijd grote stukken parmezaan, pecorino en grana padano, bij de sligro. Gebruik wat je nodig hebt, en weer vacuum. Wat je dus wel moet doen, is je machine op een plek zetten waar je er makkelijk bij kunt. Met je zakken ernaast. Zakken kun je goed aankomen bij http://www.marmelot.com/marmelot/vacuum-verpakken-vacuumzakken-structuur-c-61_103.html?language=nl . Hopelijk heb je hier iets aan.
 
Hier ook de Foodsaver V2860. Voor gewoon thuisgebruik een prima vacuumeerder voor een mooie prijs. zakken bestel ik ook via marmelot, zoals Dominique hierboven aangaf.
Ik gebruik 'm zo'n beetje wekelijks, soms meerdere malen per week. Ik zou me geen leven meer voor kunnen stellen zonder. Sinds ik 'm heb (half jaartje ofzo) is het ??n lange roze gevacuumeerde wolk bij ons thuis. Soms maak ik gekochte zaken geeneens meer klaar, omdat ik ze dan lekker kan vacumeren.
Goed, allemaal gekheid op een stokje natuurlijk, het is gewoon een handig en uitermate bruikbaar apparaat waar je veel lol aan gaat beleven.

Alleen als je ?cht veel gaat vacumeren zou ik een grotere nemen uit de 3000 serie ofzo.
 
Ook hier de Foodsaver V2860. ben erg tevreden.
 
Dominique, Jeroen, bedankt voor jullie antwoorden, maar wat vacumeren jullie dan zoal? bij ons thuis zijn er 2 die kaas eten.. waarvan 1 nog geen 4 jaar dus niet echt goed voor kilo's en boodschappen worden hier regelmatig gedaan dus veel vers.. loopafstand van de winkels en mijn vrouw zit zonder werk al een paar jaar, dit gecombineerd dat het voor de kleine lekker is dat hij vaak even mee kan met mama naar de winkel om te oefenen met lopen.
ik kan me niet voorstellen dat je alle left overs gaat bewaren omdat het kan.
ik lees wel dat men ook vacumeerd na gerubed te hebben en het zo een nachtje in de koelkast legt verder denk ik aan groter inkopen en dan vacuum invriezen (makro en sligro pas te leen regelmatig)
 
Ik doe regelmatig boodschappen bij de groothandel, en koop daar vlees of hele zalmzijdes. Wij zijn nog maar met ons twee, dus ik verdeel het vlees dan in porties. En vorige week heb ik 1 1/2 kilo bacon gemaakt en gesneden. Die gaat dan ook vacu?m in de vriezer. Of graved lax ( zalm). Vers gemaakt pastadeeg? Hopperdeplop vacu?m en in de vriezer, want of je nu voor 1 of 5x deeg maakt, en gemak dient de mensch. Gemalen specerijen koop ik bij de toko, dat gaat in potjes in het keukenkastje, en wat ik overhou? Idd vacu?m trekken, want van gemalen specerijen gaat snel de smaak af, en op deze manier hou ik ze beter goed. Of zakken chilipepers, die gedroogd zijn.
Dus dat een beetje.

O en wat je zegt, Ribs rub ik en trek vacu?m tot de volgende dag. Omdat het kan ;)
 
Dominique+1

Aanbiedingen Zalm en Kabeljauw worden tegenwoordig netjes geportioneerd, gevacumeerd en ingevroren. Werkt prima !
 
Dominique en Mike + 1
 
Wat Domi zegt.  Ik maak liever 3 kilo bacon dan een ons bijvoorbeeld. Dat vacumeer ik dan in porties van 2 ons ofzo. Zelfde met verse pasta, pulled pork, hele kippen om gevacumeerd in te vriezen (geen freezeburns meer), koudgerookte zalm etc.
Kortom, alles van een hoeveelheid die groot genoeg is om te portioneren gaat bij mij via de foodsaver de vriezer in.
 
Ook hier de V2860 in gebruik en super tevreden daarover!
 
Hier ook de V2860, bij pixmania besteld zoals zovelen hier geloof ik ;) Zakken en rollen bij marmelot.
 
Ik moet ook weer nieuwe rollen bestellen, de laatste 50cm nog over.....voorheen 25cm rolbreedte toegepast, nu wilde ik ook eens 30cm bestellen, past volgens mij net "kiele-kiele" .
Of juist smaller (20cm), uitstekende breedte voor 2 baby back ribs.
Iemand nog een ander idee/aanbeveling?
 
@ Redfox, werken rollen makkelijker dan losse zakken?
 
Ik gebruik de rollen altijd graag voor de spareribs, precies op lengte af te snijden met interne mes en dan de ribs onder vacuum in de rub voor een nachtje.
En zelf zakken maken ervan is ook een fluitje van een cent.
Daarnaast gebruik ik ook wel zakken 20 x 30cm, eveneens van Marmelot.
 
Overigens...nog een voordeel van dat ding: sinds ik 'm heb, werk ik niet meer met allerhande formaten bewaardozen. Ook soep en andere 'natte' gerechten, zoals bonenschotel enzo, kun je namelijk goed in een zak vacumeren (wel met de pulseknop uiteraard, anders geef je de vacuumkamer te eten en kun je 'm wegmikken). Vervolgens kun je die platte zakken snel invriezen en evenzo snel weer ontdooien. Je houdt daarmee meteen meer plek in je vriezer over dan wanneer je bakjes gebruikt.



 
El Fumarole zei:
Overigens...nog een voordeel van dat ding: sinds ik 'm heb, werk ik niet meer met allerhande formaten bewaardozen. Ook soep en andere 'natte' gerechten, zoals bonenschotel enzo, kun je namelijk goed in een zak vacumeren (wel met de pulseknop uiteraard, anders geef je de vacuumkamer te eten en kun je 'm wegmikken). Vervolgens kun je die platte zakken snel invriezen en evenzo snel weer ontdooien. Je houdt daarmee meteen meer plek in je vriezer over dan wanneer je bakjes gebruikt.
Makkelijker is dit eerst kort in te vriezen in b.v. een bak die je over hebt van de Chinees of iedere andere bak waar het ook weer makkelijk uit kan komen (siliconen?) en dan daarna het bevroren te vacumeren. Dan hoef je niet bang te zijn voor vocht in je vacumeerapparaat en dit werkt ook voor de apparaten zonder vloeistof stand e.d. :)

Ideaal voor soep, bouillon, etc.
 
ok ik was eruit, dacht ik totdat ik hem wilde gaan bestellen bij pixelmania.. op google staat ie voor 129 excl. verzenden kom ik op de site kost ie opeen 220 euro.. dat moeten ze me toch maar eens uitleggen
 
DanBras zei:
El Fumarole zei:
Overigens...nog een voordeel van dat ding: sinds ik 'm heb, werk ik niet meer met allerhande formaten bewaardozen. Ook soep en andere 'natte' gerechten, zoals bonenschotel enzo, kun je namelijk goed in een zak vacumeren (wel met de pulseknop uiteraard, anders geef je de vacuumkamer te eten en kun je 'm wegmikken). Vervolgens kun je die platte zakken snel invriezen en evenzo snel weer ontdooien. Je houdt daarmee meteen meer plek in je vriezer over dan wanneer je bakjes gebruikt.
Makkelijker is dit eerst kort in te vriezen in b.v. een bak die je over hebt van de Chinees of iedere andere bak waar het ook weer makkelijk uit kan komen (siliconen?) en dan daarna het bevroren te vacumeren. Dan hoef je niet bang te zijn voor vocht in je vacumeerapparaat en dit werkt ook voor de apparaten zonder vloeistof stand e.d. :)

Ideaal voor soep, bouillon, etc.

Danny +1
Dat is inderdaad de beste methode.
 
Terug
Bovenaan Onderaan