BasBQ
Beef en Steak

Welke Thermocouple

Noto

Tondelzoeker
Berichten
11
Ik heb een controller in elkaar geknutseld op basis van een Rex C-100 (deze). Maar ik vind dat de thermocouple erg traag is in vergelijking met de Ikea Fantast en Maverick ET-733. Dat zorgt ervoor dat de temperatuur vaak doorschiet bij het opwarmen van m'n UDS. Hoe is jullie ervaring daarmee en heeft iemand misschien betere ervaringen met andere thermocouples aan een C-100?
 
Ik zet de ventilator pas later aan zodat de Q rustig warm wordt. Of zet het setpoint eerst op 20gr onder de gewenste temperatuur.
 
Ik zelf heb het oog op een REX C400

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Je kunt een ander type thermocouple kiezen heb ik gelezen ergens. Heeft niemand ervaring met een maverick Tc op de C100"?
 
Heren
hebben jullie ok een terugslagklep in de ventilator voor het trekken van valse lucht als de ventilator niet draait?? Ik ben nog spullen aan het verzamelen om te bouwen! Ik daar ergens iets over gelezen...

Mvg tom

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

 
Tom zei:
Heren
hebben jullie ok een terugslagklep in de ventilator voor het trekken van valse lucht als de ventilator niet draait?? Ik ben nog spullen aan het verzamelen om te bouwen! Ik daar ergens iets over gelezen...

Mvg tom

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk
Nee, ik gebruik de kogelkraan om de luchttoevoer te knijpen. Als de WSM/UDS op temperatuur is, gaat de kraan half dicht
 
Ceriel zei:
Tom zei:
Heren
hebben jullie ok een terugslagklep in de ventilator voor het trekken van valse lucht als de ventilator niet draait?? Ik ben nog spullen aan het verzamelen om te bouwen! Ik daar ergens iets over gelezen...

Mvg tom

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk
Nee, ik gebruik de kogelkraan om de luchttoevoer te knijpen. Als de WSM/UDS op temperatuur is, gaat de kraan half dicht
Ja oke.. en dan laat je daar na de blower op en half afsluiter door blazen.. bij mij is het voornamelijk voor op de BGE L maar heb ok nog een Minimax staan en 2 WGA'S en natuurlijk ok een zelfbouw UDS.. en hoeveel wat is jullie blower??

Hartelijk dank voor je reactie!!

Mvg Tom

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Peter v zei:
Je kunt een ander type thermocouple kiezen heb ik gelezen ergens. Heeft niemand ervaring met een maverick Tc op de C100"?

Maverick heeft geen thermokoppels voor zover ik weet, dus dat is geen optie. Je kunt elke thermokoppel gebruiken zolang het maar een K-type thermokoppel is. Die zijn in allerlei uitvoering te krijgen. De vuistregel is; hoe meer metaal er om de TC zit, hoe trager hij reageert.

Als de TC van het plaatje ook daadwerkelijk geleverd is dan lijkt me dat op zich geen verkeerde uitvoering, ik zou alleen dat schoefding er even afhalen.
 
Ok?, ik dacht altijd dat de voeler/probe het thermocoupe was. Dat de Maverick probe een andere is dan het k-type zal zo zijn, maar de werking is toch gelijk?

Jij hebt er verstand van ik niet, maar ik meen dit wel eens ergens gelezen te hebben dat je een ander als K-type tc op een c100 kan aansluiten. Je moet wel instellingen veranderen in het (verborgen)menu.

Ik vind persoonlijk ook dat de standaar geleverde probe van de C100 vrij langzaam reageert. Zeker als je je Maverick ernaast hebt liggen.

(offtopic)
Noskos, heb jij de DigiQ en de Maverick wel eens naast elkaar op het rooster gehad? Reageert de digiQ wel vrij snel? Ik heb grote interesse in de digiQ namelijk, maar ik vind de prijs van zon 300Euro vrij fors. Is de digiQ vergelijkbaar met de 'cac' controller op basis van de c100 of is de DigiQ toch wel slimmer/beter?
 
Voor zover ik het lees en weet geeft k type aan welke materialen en gebruikt worden.
Thermocouple heeft geen sensor maar 2 draden van een verschillend materiaal die op 1 punt aan elkaar gesmolten/gelast zitten.
En op dat punt word de temperatuur gemeten. Ook kan dit op meerdere punten zijn waarna het gemiddelde temperatuur van de punten gemeten worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
https://m.youtube.com/watch?v=0m5rJE0t-uA

Dit bedoelde ik...

Maar als een maverick probe op een andere methode werkt heb ik en of de ts hier niet veel aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan