Beef en Steak

Welke rubs en sauzen?

Sabine

Kooltjesharker
Ik ben al even aan het googlen en ben in een voor mij nieuwe wereld van sauzen en rubs terecht gekomen maarrrr…. zie door de bomen het bos niet meer!
Wat zijn volgens jullie de fijnste & lekkerste merken, de echte aanraders?
(Alvast bedankt voor de tips 😘)

Ps en zelf maken van rubs doe ik eigenlijk altijd al als ik kook, maar wil ook graag wat klaar hebben staan… en ben gewoon nieuwsgierig!

Laatst bewerkt:
Commerciele sauzen gebruiken wij niet zoveel.
Als je het over een zeer populaire Amerikaanse BBQ saus hebt dan zeg ik Blues Hog Original
is wel vrij zoet maar ook fruitig ik mix deze altijd met een beetje Blues Hog Red Tennessee die is heel zuur.
Sweet Baby Ray's vind ik echt helemaal niks, al lopen er hele volkstammen mee weg, veel te veel caramelsmaak.
Veel mensen vinden de Noskos saus ook erg lekker.

De sauzen die wij zelf maken zijn eigenlijk specifiek voor een gerecht, al is de homemade zigeunersaus erg lekker op veel vlees.
Het Mexicaanse Pico de Gallo maken wij voor rundsvlees, in plaats van chimmiechurrie, want dat vinden wij hier niks.

En zo zijn er nog veel andere zelfmaaksauzen te vinden in het receptendeel sauzen rubs en marinades

Commerciele sauzen gebruiken wij niet zoveel.
Als je het over een zeer populaire Amerikaanse BBQ saus hebt dan zeg ik Blues Hog Original
is wel vrij zoet maar ook fruitig ik mix deze altijd met een beetje Blues Hog Red Tennessee die is heel zuur.
Sweet Baby Ray's vind ik echt helemaal niks, al lopen er hele volkstammen mee weg, veel te veel caramelsmaak.
Veel mensen vinden de Noskos saus ook erg lekker.

De sauzen die wij zelf maken zijn eigenlijk specifiek voor een gerecht, al is de homemade zigeunersaus erg lekker op veel vlees.
Het Mexicaanse Pico de Gallo maken wij voor rundsvlees, in plaats van chimmiechurrie, want dat vinden wij hier niks.

En zo zijn er nog veel andere zelfmaaksauzen te vinden in het receptendeel sauzen rubs en marinades
Dank je wel! Klinkt goed!

Leuke vraag :D en ik lees meteen mee met de reacties die gaan komen.

In de keuken zelf, maar ik ook vrij veel zelf.
Voor op de BBQ tot nu toe de barbecuesaus en rubs (pulled pork, chicken en spareribs) van Noskos gebruikt en die vallen hier allemaal in de smaak.

Wat @Ewald zegt +1.

Aangezien dit meer een vraag is dan een tip,trick of tutorial, verplaats ik hem even naar de Rookkamer. Daar is deze meer op zijn plaats

zomogelijk zelf maken.
Kant en klare winkelsauzen zijn vooral suiker en zuren. Altijd goed voor de buurt bbq.

Laatst bewerkt:
Cocacola bbqsaus van Julius Jaspers vind ik een leuke.
Uiteraard de rubs en saus van @noskos, niet allemaal maar The Greek, The Spareribs en The Pulled Pork sowieso
Voor Brisket en Beefribs: Oakridge Black Ops, nauwelijks verkrijgbaar meer helaas.

Waar je echt heel ver van weg moet blijven; Action rubs. Kost niks maar is ook niks; #voornamelijk zout

Wat @Ewald zegt +1.

Aangezien dit meer een vraag is dan een tip,trick of tutorial, verplaats ik hem even naar de Rookkamer. Daar is deze meer op zijn plaats
Ah top! Dank je…
Ik zocht een tip vandaar dat ik hier terecht ben gekomen maar ik wist het niet helemaal zeker 😉

Cocacola bbqsaus van Julius Jaspers vind ik een leuke.
Uiteraard de rubs en saus van @noskos, niet allemaal maar The Greek, The Spareribs en The Pulled Pork sowieso
Voor Brisket en Beefribs: Oakridge Black Ops, nauwelijks verkrijgbaar meer helaas.

Waar je echt heel ver van weg moet blijven; Action rubs. Kost niks maar is ook niks; #voornamelijk zout
Hoe kun je dat nou zeggen. Ik heb er nóg dorst van. 😒

Terug
Bovenaan Onderaan