Beef en Steak

Welke maat Weber BBQ?

janjan

Tondelzoeker
Berichten
8
Ik denk dat ik toch een Weber BBQ ga kopen i.p.v. een kamado.
Welke maat Weber is het beste ook m.b.t. de spullen die je er bij kunt kopen.
Groetjes
Jan
 
Het ligt er een beetje aan wat je wil doen. Als je bijvoorbeeld 120 hotdogs of 80 hamburgers tegelijk wil kunnen bereiden, dan is de "Weber Ranch" een goede optie. Maar even zonder dollen: zelf gebruik ik al jaren een Weber Compact 47cm. Die zou ik je afraden, want hoewel relatief goedkoop is het toch wel een beetje lastig om de grotere stukken te bereiden met een "low and slow" (maar voor "high and fast" is het een prima ding).

Als ik het zo in kan schatten zijn er voor de 57cm meer accessoires te koop. Maar als je niet gehecht bent aan het merk "Weber", dan kan je ook kijken naar een Napoleon, die hebben ook wel mooie dingen.
 
57... dan kun je GBS doen en heb je ruimte genoeg voor indirect lekker warm roken. Mooie machines hoor!
 
Ik bedank jullie voor het advies ik ga eens even rond kijken voor een goede prijs.
Op de 57cm heb je ook nog wat ruimte voor een gietijzeren pannetje
 

WEBER® Houtskoolbarbecue Master Touch Premium E-5770 zwart Ø 57 cm​

Dus hier kan ik niets verkeerd doen mooi met een scharnier aan de deksel.
 
Bedenk of je veel accessoires gaat gebruiken en kijk dan voor welke maat die goed verkrijgbaar zijn. Ik lees veel over de 57cm. Ook van Napoleon hebben ze mooie bbq's met vele accessoires. Ik heb nog nooit iemand gehoord dat hij een te grote bbq heeft gekocht, wel over te kleine ;)

Daarnaast is een beetje ruimte wel fijn bij meerdere spareribs of low and slow grotere stukken vlees.
 
JA, altijd voor een W57 met asbak en GBS rooster.
 
Ik bedank jullie voor het advies ik ga eens even rond kijken voor een goede prijs.
Op de 57cm heb je ook nog wat ruimte voor een gietijzeren pannetje
Ik gebruik zelf gietijzer op de 47cm en dat gaat ook goed hoor. Verder heb ik wel wat accessoires, maar niet van Weber, maar gewoon dingen als Ikea, Lidl, enz.
 
In de 57cm heb je net wat meer ruimte om indirect te barbecueën. Bij een 47cm heb je meer last van stralingswarmte. En er zijn meer accessoires voor de 57cm te koop.
De Master Touch Premium is een prika model. Staat inmiddels een jaar of vijf in de tuin en mankeert nog niets aan.

Napoleon zou ik alleen kopen als je alleen maar wil grillen. Zeker dat laatste model is bijna niet te regelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan