Beef en Steak

Welke ketelbbq kopen

Patrick D

Tondelzoeker
Beste mede bbqers,

Ik ben Patrick, een beginnende bbqer, maar hou erg van een lekker stukje vlees.
Dit doe ik nu op de plancha bbq.
Ik ben voornemend om eerdaags een bbq te gaan kopen die ik zowel thuis als op de bbq kan gebruiken.
Het liefst zou ik een kamado aanschaffen, maar omdat we met een groot gezin zijn zit je al snel aan de xl versie.
En ja, die is kwa gewicht niet erg geschikt om elke x te verhuizen.
Dus ik zit nu te kijken naar een ketelbbq.
En nu heb ik jullie kennis nodig.
Zouden jullie gaan voor een Weber, Napoleon of toch de Kamado joe kettle joe?

Hoor graag van jullie

Ik zou je adviseren GEEN kamado joe kettle te komen. Kwalitatief een waardeloos product. Heb dit gekocht met korting bij beef exclusief en heb het al op marktplaats gezet na 2 keer gebruiken...

Welkom Patrick!
Altijd voor de Weber is mijn mening.
Als je de 57 cm Mastertouch hebt kan je in principe alles.
Vorige week stonden er nog een paar mooie gebruikte op Marktplaats. Hoeft niet veel te kosten.
Evt combi van de 57cm ketel en een WSM voor low en slow is ook een goede optie.

Enige tijd geleden stond ook de 67 cm van Weber gebruikt op Marktplaats dan heb je echt veel oppervlakte.

Welkom Patrick!
Altijd voor de Weber is mijn mening.
Als je de 57 cm Mastertouch hebt kan je in principe alles.
Vorige week stonden er nog een paar mooie gebruikte op Marktplaats. Hoeft niet veel te kosten.
Evt combi van de 57cm ketel en een WSM voor low en slow is ook een goede optie.

Enige tijd geleden stond ook de 67 cm van Weber gebruikt op Marktplaats dan heb je echt veel oppervlakte.
Zou je dan voor de 5750 of de 5775 gaan?

Mag ik weten waarom niet?

Ik vind het qua kwaliteit echt waardeloos. Uit de doos is er al veel mis qua kwaliteit en afwerking. Je kunt beter voor een Weber gaan!

Voor mij ook altijd een Weber. Tegenwoordig is er niet alleen de 57cm, maar ook een 67cm optie. Dat moet zeker voldoende zijn voor een groot gezin.
Ik heb gekeken bij Napoleon, het rooster is geweldig, bouw kwaliteit ook, maar het deksel voelt te licht aan. Mijn WMT57 staat al 5 jaar in weer en wind, en heeft nog geen ouderdoms sporen.

Zou je dan voor de 5750 of de 5775 gaan?

Ik ken je budget niet en weet niet hoe je tegenover 2e hands staat? Ik zou sowieso ook op Marktplaats kijken.
Als je een groot gezin hebt en een voorkeur voor Low en Slow gerechten dan zou ik voor een WSM gaan ook gebruikt regelmatig te koop.
Met de combi WSM voor low en slow en de MT 57 voor direct en indirect kan je alles en kost het niet te veel.
Beide zijn goed te tillen. Al blijven ze niet heel makkelijk mee te nemen in de auto.

5750 tov 5775 . Het verschil zijn de grill grates? en €110? Dan zou ik voor de 5750 gaan.

Neem ALTIJD de variant met de gesloten as opvang. Rondvliegend as ben je héél snel zat

Laatst bewerkt:
Voor mij ook altijd een Weber. Tegenwoordig is er niet alleen de 57cm, maar ook een 67cm optie. Dat moet zeker voldoende zijn voor een groot gezin.
Ik heb gekeken bij Napoleon, het rooster is geweldig, bouw kwaliteit ook, maar het deksel voelt te licht aan. Mijn WMT57 staat al 5 jaar in weer en wind, en heeft nog geen ouderdoms sporen.
Ik vind die Napoleon pro er ook echt goed uitzien.
Zeker met die gietijzeren rooster.
En het sluiten van de deksel lijkt beter te zijn dan bij de Weber 5775.
En nu heb ik de filmpjes van Dennis wel gelezen hoe dit op te lossen.
Maar zou je dan gaan voor de 5750 of toch de 5775

Ik ken je budget niet en weet niet hoe je tegenover 2e hands staat? Ik zou sowieso ook op Marktplaats kijken.
Als je een groot gezin hebt en een voorkeur voor Low en Slow gerechten dan zou ik voor een WSM gaan ook gebruikt regelmatig te koop.
Met de combi WSM voor low en slow en de MT 57 voor direct en indirect kan je alles en kost het niet te veel.
Beide zijn goed te tillen. Al blijven ze niet heel makkelijk mee te nemen in de auto.

5750 tov 5775 . Het verschil zijn de grill grates? en €110? Dan zou ik voor de 5750 gaan.

Neem ALTIJD de variant met de gesloten as opvang. Rondvliegend as ben je héél snel zat
Eigenlijk zou ik de combi willen van een ketel en een kamado...va daar dat ik op Kettle joe uit kwam.
En het belangrijkste is dat je niet met een deksel in de hand staat.
Hoe is jou ervaring met het "glijsysteem" van de 5750 dan? Dat je de deksel makkelijk in de beugel krijgt?

Hoi Patrick,
welkom bij het Genootschap.
Dit is een voorstel topic, graag voor de vraag: welke BBQ? Een nieuw draadje openen in soorten BBQ's
"Klik" naar soorten BBQ's

Ik vind het qua kwaliteit echt waardeloos. Uit de doos is er al veel mis qua kwaliteit en afwerking. Je kunt beter voor een Weber gaan!
Dat van het lekken heb ik veel gelezen...daar zou je dan vilt tussen moeten stoppen.
En thermometers blijft bij iedereen een uitdaging.
Maar de rest is dus ook matig?
Ik wilde van het weekend gaan kijken bij Beef...is het wat?

Ik vind die Napoleon pro er ook echt goed uitzien.
Zeker met die gietijzeren rooster.
En het sluiten van de deksel lijkt beter te zijn dan bij de Weber 5775.
En nu heb ik de filmpjes van Dennis wel gelezen hoe dit op te lossen.
Maar zou je dan gaan voor de 5750 of toch de 5775
Ik heb de 5775, een vriend van me de 5750. Voordeel van de 5775 is dat het deksel vast zit en je deze makkelijker kan bedienen. Nadeel van de 5775 is dat het deksel vast zit..... Hierdoor kan je soms wat lastiger achterin de bbq komen. Deksel is wel met het losdraaien van 1 vleugelmoertje te verwijderen en weer terug te plaatsen. Als je veel wilt grillen met open deksel zou ik de 5750 kopen, voor low en slow de 5775. Ik heb op mijn premium low en slow sessies van 15uur+ gedaaan zonder kolen hoeven bij te vullen. Het hitteschild wat er bij zit ben ik niet tevreden over, ik gebruik bij indirect bereiden het hitteschild waarop ik 3 kleine keramieken bloempotjes zet met daarop een pizzasteen, zo creeer je een dubbel indirecte opstelling en is de temperatuur beter te regelen. de pizzasteen zorgt ook een beetje voor een stabielere temperatuur.

Voor een kettle heb je zo een pack van onlyfire is het dat keramische stenen aan de binnenkant kan toevoegen. Denk zelfs dat er iemand op het forum een review heeft over geschreven.

Als je een combi zoekt, dan moet je bijna naar een weber summit gaan. Maar een kettle doet het hier goed, er is niks dat ik niet kan klaarmaken. Alleen als je toch een weber zou nemen, neem dan een performer. Die tafel maakt het geheel stabieler en je hebt toch altijd ruimte te weinig

Die only fire keramische insert heb ik ook n.a.v. het verhaal van die ene forumlid. Het is even wennen, maar is iig super efficiënt. Ik heb er een rvs schaal van de action opgelegd als vet opvang bak. Ben er tevreden over. Kan er ook heel makkelijk uit als je de Weber wil verplaatsen in de schuur of een verhoging.

IMG_4740.jpeg

Als je een combinatie van ketel en kamado wil hebben kijk dan eens voor een char griller akorn.
Zelf ben ik hier heel tevreden over het is eigenlijk gewoon een metalen kamado,
kwa isolatie prima in orde en goed op temperatuur te krijgen en te houden.
Voor transport goed te doen. Geen kans op gebroken keramiek en toch een stuk lichter.

Ik heb de 5775, een vriend van me de 5750. Voordeel van de 5775 is dat het deksel vast zit en je deze makkelijker kan bedienen. Nadeel van de 5775 is dat het deksel vast zit..... Hierdoor kan je soms wat lastiger achterin de bbq komen. Deksel is wel met het losdraaien van 1 vleugelmoertje te verwijderen en weer terug te plaatsen. Als je veel wilt grillen met open deksel zou ik de 5750 kopen, voor low en slow de 5775. Ik heb op mijn premium low en slow sessies van 15uur+ gedaaan zonder kolen hoeven bij te vullen. Het hitteschild wat er bij zit ben ik niet tevreden over, ik gebruik bij indirect bereiden het hitteschild waarop ik 3 kleine keramieken bloempotjes zet met daarop een pizzasteen, zo creeer je een dubbel indirecte opstelling en is de temperatuur beter te regelen. de pizzasteen zorgt ook een beetje voor een stabielere temperatuur.
Hier ook een 5775. Deze via MP op de kop kunnen tikken en zeer tevreden over; veel ruimte en het scharnier is top, geen gedoe met deksel wegleggen iedere keer! Transport lijkt me niet ideaal, tenzij met een aanhanger of zo.

Nb De tip van de pizzasteen ga ik es proberen Bart! Bedankt!

Hier ook een 5775. Deze via MP op de kop kunnen tikken en zeer tevreden over; veel ruimte en het scharnier is top, geen gedoe met deksel wegleggen iedere keer! Transport lijkt me niet ideaal, tenzij met een aanhanger of zo.

Nb De tip van de pizzasteen ga ik es proberen Bart! Bedankt!
transport is niet zo'n probleem, poten er af en op de asbak zetten, ik kreeg er zo 2 in de achterbak van mijn Dacia Sandero, niet de grootste auto...

Dit is een voorsteldraadje graag ontopic blijven
TS gaat een nieuw draadje openen in het soorten BBQ forum onderdeel

Terug
Bovenaan Onderaan