Beef en Steak

Welke bbq voor in de caravan?

Qlutser

Tondelzoeker
Berichten
17
We gaan binnenkort een touring caravan kopen.

Een mooie gelegenheid dus om een nieuwe bbq te kopen..

Maar welke moet ik nemen?

Het liefst bbq ik op houtskool maar mag je op een camping waar je niet op houtskool mag bbqen wel een pelletgrill gebruiken?

Als dat namelijk het geval is dan zou ik een pit boss navigator 150 nemen..

Of kan ik beter een wga kopen en een eenvoudige gasser erbij?
 
Zelf geen ervaring mee, maar ik verwacht dat de meeste een wga gaan aanbevelen. Ben ook wel benieuwd, een kleine Q voor on-the-go-grilling lijkt me erg handig.
 
WGA sowieso. Die vraag van de Pelletgrill kan ik geen antwoord op geven. Ik zou zeggen gewoon doen en als het niet mag gewoon 100 meter dom kijken.
 
Wat je ook vraagt... vakantie? WGA!
 
Ik zou een WGA nemen. Altijd handig.
 
Ik zeg niks 😏
IMG_1470.jpeg
 
Ik had inderdaad al verwacht dat de wga aangeprezen zou gaan worden..

Hopelijk komt er ook nog iemand langs die weet of een pelletgrill wel in houtskool hatende landen geaccepteerd wordt (eigenlijk wil ik dat soort campings sowieso niet bezoeken😂)
 
Ik had inderdaad al verwacht dat de wga aangeprezen zou gaan worden..

Hopelijk komt er ook nog iemand langs die weet of een pelletgrill wel in houtskool hatende landen geaccepteerd wordt (eigenlijk wil ik dat soort campings sowieso niet bezoeken😂)
In sommige landen hebben ze brandgevaar (net als hier als er droogte is). Daarom willen ze wat brand kan veroorzaken zo veel mogelijk weghalen. En dat is de reden dat ze vaak alleen gasbbqs toestaan. Let wel, hier mag het bij droogte ook vaak niet op natuurcampings.

Ga je vaak naar een gebied waar houtskool niet mag, en je wil bbqen, dan is een gasser aan te raden. Er zijn er zelfs die je makkelijk omtovert tussen een gasser en een met kolen. Wil je een kolen meenemertje dan is de weber wga of smokey Joe een aanrader.
 
Ik vind de airflow en indeling van SJ tov WGA echt onder doen. Zou zeker voor de rechthoekige vriend gaan dan!
Ze zijn anders. Beide hun eigen voor en nadeel. Smokey heeft meer ruimte tussen rooster en kolen. Gebruik ze beiden en ben er nog niet achter welke beter is. Wga neemt wel veeeel makkelijker mee.
 
IMG_7609.jpeg

BGE Minimax.
Lekker op hoogte werken met de pootjes..
Heerlijk ding.

Maar wel wat overdreven voor de camping misschien, qua gewicht ook niet ideaal. 😜

WGA is de alom favoriet hier.. Overigens.
Als het alleen gas mag zijn zou ik gewoon de skottel gebruiken.. Dat is toch wel nr 1 kooktoestel van een caravan/camper.. Cadac heeft zo enorm veel accessoires voor dat ding dat hij ook bijna alles kan. Due gepaard met een gas pitje, of zoals ons een klein inductie plaatje en je kan alles.
Ik gebruik de cadac carri chef 50, ook vaak naast de minimax. Lekker gebakken aardappeltjes ernaast bijv

IMG_7495.jpeg


ik heb voor de "skottel" inmiddels;
BBQ grill
Paella pan (Hier op de foto)
50/50 bbq grill en plancha


Pellets, geen ervaring mee. Maar ik vind die traeger ranger er altijd wel gaaf uit zien
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Onmisbaar op de camping bij ons , cadac vooral met de grote paella pan .
 
Skottel heb ik inderdaad ook over na zitten denken... Ik denk dat de wga + skottel wellicht de meest logische keuze is.

Ik heb een klein el cheapo eitje maar dat is niet het meest praktisch om mee te nemen in een caravan
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Mijn keus zou nu een WGA of klein eitje zijn. (Voorheen hier een smoking joe hier voor aangeschaft, zou ik nu niet meer doen.)
 
WGA natuurlijk al schijnen er ook mensen te zijn die een Cobb ideaal vinden daar heb ik echter geen ervaring mee.
Wel opletten dat niet overal met "Open vuur" (houtskool/briketten) mag worden ge-BBQ-ed
 
Je lucht inlaten zitten verkeerd om ;)
Ja , iedere keer als ik hem aan had dacht ik nog , moet ze nog omdraaien en daar bleef het iedere keer bij 🫠.
 
Ik heb besloten om in ieder geval een wga te kopen. Als de caravan is aangeschaft even bekijken of een skottel ook nog erbij past.
Mijn schoonvader liet weten dat hij een soort kleine skottel had van cadac dus daar ga ik van de week ook eens naar kijken..
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Wij hebben een paar jaar geleden de Cadac Carri Chef 50 (op gas) gekocht, omdat op veel campings houtkool niet (meer) toegestaan is vanwege brandgevaar. Maar je mist zeker het echte bbq-gevoel van de kolen.
De paella pan is echt een aanrader (zeker met 4 kinderen!)

IMG-20220811-WA0006.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan