BasBQ
Beef en Steak

welke BBQ is beter?

G

Geurdeman

Gast
Ik ga voor het eerst in mijn leven investeren in een BBQ! nu is er een klein probleem ontstaan omdat ik (uiteindelijk) moet kiezen tussen de Tepro Toronto of de Patton C2 coral chef. Waar het mij om gaat is het gebruik van materiaal. De Patton heeft een ge?mailleerd bak/deksel waar de Tepro gepoedercoat is. Het grillrooster van de Tepro is ge?mailleerd waar de Patton een gietijzeren rooster heeft... Overall zijn het nagenoeg identieke BBQ's (de Patton heeft 2 werkbladen) maar de verschillen die er toe doen zitten 'm (naar mijn inzicht) in het materiaal gebruik. Graag hoor ik jullie mening over materialen en evt. andere zaken die er toe doen.
De Tepro is in Duitsland wel verkozen tot beste houtskool BBQ en heeft 2 pennen waar de deksel overheen valt (betere sluiting?) Ik ben benieuwd!
 
Ben niet bekend met beide maar gezien de prijs (rond de 150 eurie) zou ik nu niet bepaald top kwaliteit verwachten. Ik zou ze eerst eens gaan bekijken als je deze mogelijkheid hebt dan. Als het plaatmateriaal erg dun is (wat ik wel verwacht rond deze prijs) dan is kromtrekken nogal snel iets wat je gaat meemaken. Ook de afwerking zal met deze prijs niet echt hoog zijn verwacht ik.
Aan de andere kant voor grofweg 150 euro loop je budget nu niet direkt een hele grote deuk op.
Is er nog eens specifieke redenen dat je voor dit model kiest ipv een "weber" type BBQ ? 
 
Terug
Bovenaan Onderaan