Beef en Steak

Welk vlees blijft lekker tot enkele dagen nadien

Cédric12345

Sprokkelaar
Hey allemaal,

Vermits ik door de week in de avond vrij weinig tijd heb, vroeg ik me af welke soorten vlees/gerechten het lekkerste blijven om enkele dagen nadien terug op te eten?
Dit voor zowel in de frigo bewaren als vacuüm verpakken en invriezen voor enkele dagen.

Als ik in het weekend de bbq aan steek, dan zou ik de vleesjes voor de rest van de week al willen mee bereiden op de bbq.
Laat maar weten wat jullie doen.

Ik heb alvast goede resultaten met kippendijen en pulled pork.

Pulled pork. Is bij ons dagen lang in de koelkast voer voor onze 19 jarige zoon. Die ontbijt luncht en tussendoor. Wel veel bolletjes halen. En gewoon lekker te veel spulled pork maken. Het maken van Pulled Pork is al satisfying as hell

Een stuk spek, kip, worsten, ....
Dat kan allemaal mee garen in de Q.
Gewoon in koelkast enkele dagen houdbaar.
In vriezer enkele weken.
Best niet gaan denken over lange houdbaarheid in vriezer.
Dan word het uitgesteld en misschien niet geconsumeerd 💡
Gisteren bvb een stukje gerookte hesp gebruikt bij witloof in kaassaus
Spek was zondag gegaard en ingevroren.

Ik probeer er eigenlijk altijd wel voor te zorgen dat ik voor meerdere maaltijden kook, dan is het snel iets lekkers op tafel zetten op drukke dagen.
Low and slow spul gaat altijd erg goed. Maar ook bv biefstuk (worden steak wraps) etc.

Pulled pork,chicken,beef allemaal goed te bewaren
Maar ook een spare/beef rib of shotgun shells en vergeet de overheerlijke moik balls niet.
Een buikspek op welke manier klaargemaakt dan ook, is ook niet verkeerd
Allemaal makkelijk op te warmen in de magnetron of oven. En sommige dingen zijn koud ook lekker.
Kan met gemak een aantal dagen in de koeling. Als je het vacumeert kan het nog iets langer.

Terug
Bovenaan Onderaan