BasBQ
Beef en Steak

Welk mes?

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
Gisteren demoslager aan het werk gezien en ik wil ook een goed mes hebben, dat maakt alles een stuk makkelijker. Ik ben nu dus op zoek naar een levensgevaarlijk scherp mes om mee uit te benen en zwoerd te verwijderen, wat ook gebruikt kan worden om bijvoorbeeld spareribs st. louis style te snijden. Liefst zit er een beschermhoesje bij zodat als ik niet aan het snijden ben mezelf niet verwond als ik de keukenla sta te graaien  :p  Daarnaast moet het wel een beetje betaalbaar zijn ;)
 
Ik heb pasgeleden een fileermes van Victorinox gekocht, 22?.
Dit weekend de Brisket mee schoongemaakt, ging zeer goed, en de volgens mijn linker wijsvinger is hij zeer scherp ;).
Www.swisskitchen.ch 
 
Bedankt Frits. Ik heb een mes en aanzetstaal besteld. Vooral je verwonding heeft me overtuigd dat het de messen zijn die ik zoek ;)
 
Ik heb ook zo'n victorinox, was ideaal voor het ribs snijden vandaag, het vet verwijderen van het vlees etc. Misschien komt er ook nog een blokmes bij, zo'n BBQ pitboys model, maar dat is dan meer voor de leut. Zijn goede, goedkope messen die je ook gewoon in de vaatwasser kunt doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan