Beef en Steak

Welk materiaal voor m'n buitenkeuken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Theofiel Boomerang
  • Startdatum Startdatum
T

Theofiel Boomerang

Gast
Goedemorgen,

ik ga m'n weber kettle inbouwen in een mooie buitenkeuken. Het wordt als het ware een mobiel keukenblok van 180cm breed en ongeveer 70cm diep. Er komt een weber kettle in, een cadac safarichef en een koelkastje. Er komt geen afdak boven omdat de keuken naar binnen gereden kan worden bij geen gebruik.

Ik ben er al achter dat de weber wat ruimte moet hebben rondom en niet direct het hout er tegenaan maken. Maar wat moet de afstand zijn? Moet er nog een metalen strips tussen en wat voor hout kan ik het beste gerbuiken? Ik ben van plan de hele keuken te schilderen. Moet ik hier speciale verf nog voor gebruiken? Natuurlijk een buitenlak maar ivm de hitte e.d.

Bedankt!

Theofiel

Hey Theofiel,

Een metalen strip zou ik je niet aanraden  :-O, want dat geleid de warmte en word dus bijna net zo warm als de kettle.
Laat er ongeveer 1,5 cm speling tussen of wat je kunt doen is de ruimte opvullen met hitte bestendig vilt.

Voor het schilderen van het hout zou ik zelf kiezen voor een beits op terpentine basis en geen watergedragen beits of lak.
Heb er zelf de beits van Tenco op zitten, Tencomild transparant tuinbeits. Beits op terpentine basis is beter water/vuil-afstotend en is zuiniger in gebruik. Qua hitte is dit ook geen probleem, stook mijn Bastard regelmatig tot boven de 350 graden en heb nog geen 1 cm speling.

Succes ermee  ;)

Terug
Bovenaan Onderaan