Beef en Steak

Weer eens op pad...

Nosmo

Gerijpt
Ik mocht weer eens op pad van de baas, Zuid Korea deze keer. En nu weten ze hier ook wel hoe je lekker kunt eten en gastvrij als onze klant is namen ze ons mee naar een Koreaans BBQ restaurant.

Vergeet low en slow maar in Korea, ze doen het hier very hot & fast, maar lekker is het zeer zeker.

De (gas)BBQ's zijn ingebouwd in tafels, meestal is er ??n persoon per BBQ die de rol van Pitmaster op zich neemt. Ik heb me deze keer maar eens afzijdig gehouden en me lekker laten verwennen.
Korea1.jpg

Rundvlees, paddestoelen, en heel veel knoflook. Het stukje rundvet is om de grill in te vetten.
Korea2.jpg

Het vlees dat we kregen was gemarmerd zoals je dat in Nederland niet veel ziet, dit levert een heel mals en smakelijk eindresultaat op.
Korea3.jpg

Al met al een erg leuke en lekkere ervaring, ik hoop dat we nog een keer gaan voordat we weer naar huis moeten.

(Excuses voor de crappy phone pics :( )

structor zei:
Ik ben dol op tafels vol met bakjes waar je uit kan kiezen, je wordt weer lekker verwend door je baas Piet

Het is de klant die ons verwent hoor!  M'n werkgever zal het worst zijn wat we eten, al is het elke dag Mickey D's.

Mooie marmering inderdaad! Das genieten!!!

Heb de bbq ook veel gegeten in zuid Korea. 1 van mijn favorieten!! =P~
Probeer in nl ook veel te gaan.

Koreaanse BBQ is heerlijk! Daar gaan veel van de wagyu shortribs naartoe. Heerlijk met wat kimchi in een blaadje sla. Je boft maar Piet!

Stonden ze niet gek te kijken toen je foto's van het eten begon te maken....
Of denken ze nu dat iedereen in Nederland op klompen loopt EN foto's maakt van het eten????

ReneR zei:
Of denken ze nu dat iedereen in Nederland op klompen loopt EN foto's maakt van het eten????

Geen idee, ik heb wat moeite om aziatische gezichtsuitdrukkingen te lezen.  :blush:

Nosmo zei:
ReneR zei:

Geen idee, ik heb wat moeite om aziatische gezichtsuitdrukkingen te lezen.  :blush:

=)) =)) =))

ziet er leuk en lekker uit piet, kan me heel goed voorstellen dat je goed gegeten hebt

nice! ook leuk om eens te doen :)

Nosmo zei:
ReneR zei:

Ja dicht geknepen ogen is niet altijd omdat ze last hebben van de rook....

Weer een vakantie bestemming erbij :)

We zijn vandaag nog een keer wezen BBQ-en, maar nu de varkensvlees en gerookte eend variant. Deze keer op een heus houtskool grilletje.
Ik zal alvast maar verklappen dat deze variant een stuk minder goed bevallen is dan de rundvlees BBQ van de vorige keer.

Korea4.jpg

Korea5.jpg

De ribs waren al voor gegaard (gekookt) en daar was geen kraak of smaak aan, al waren ze natuurlijk wel goed gaar. De rest van het varkensvlees was wel goed van smaak maar erg vet dus dat moest even goed uitgebakken worden, met de hitte van het houtskool ging dat trouwens opperbest. Ik ben geen liefhebber van eend maar ik heb natuurlijk wel een stukje geproefd, en dat heeft alleen maar weer bevestigd dat ik echt geen liefhebber van eend ben. ;)

Volgende keer dus maar weer Koei!

Terug
Bovenaan Onderaan