Beef en Steak

Weer een zieltje gewonnen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joost Westerpark
  • Startdatum Startdatum
J

Joost Westerpark

Gast
Hallo allemaal!

Joost hier, reporting for duty.

Ik ben anderhalve maand geleden in Texas verslingerd geraakt aan brisket, pulled pork en beef ribs. Nog veel andere staten bezocht, veel gedenkwaardige momenten beleefd, maar vooral die BBQ-trailers in Austin en hun koopwaren bleven door mijn hoofd spoken.

Het was een dure reis waarvan ik financieel even heb moeten herstellen, maar zodra de monetaire situatie weer een beetje acceptabel was heb ik een WSM 22.5 besteld. Ik ben wat die smoked meats betreft een beetje hooked geraakt, en ik schat mijn kansen het beste in met een WSM.

Alles leuk en aardig als je op internet wat zit te klikken, offset smokertje hier, keramiek dingetje daar, maar toen die WSM XXL vanochtend arriveerde was ik wel eventjes geintimideerd... "What the f...", ze kwamen met twee potige kerels met de doos aansjouwen...

Enfin, meteen maar in elkaar geschroefd (mooie kwaliteit trouwens, kost wat maar dan heb je ook wat), ik ben momenteel een partij eiken(haard)hout in handzame blokjes aan het zagen, ik heb de eerste base rub in elkaar gedraaid, plantenspuit met appelcider klaargezet, en morgen komt Beef&Steak langs met een paar kilo baby back ribs (niet te moeilijk beginnen).

Dus. Volgens mijn precieze calculaties ben ik er helemaal klaar voor om alle beginnersfouten te gaan maken en alle wijze raad die ik reeds op dit forum heb geabsorbeerd in de wind te slaan enzovoorts.

Als het straks volop zomer is dan hoop ik een fatsoenlijke brisket te kunnen garen en bijvoorbeeld een pork butt op de andere verdieping, om zodoende bij mijn nu nog wat meewarig kijkende sociale omgeving alsnog mijn gelijk te halen inzake de Texas Prophecy of Smoked Meats.

Halleluja.

En volgend jaar weer naar Austin, dammit.

hoi Joost,
je hebt een goede keus gemaakt
welkom bij dit edele genootschap

Hoi Joost, welkom hier

Hoi Joost,

Welkom op het forum. Ben zelf pas net lid, maar zie net zo'n bevlogenheid als bij mij!

Ben je nog in Austin geweest bij Franklin (BBQwithFranklin op youtube)??

Smoked to perfection!

Veel succes met de WSM, die wil ik ook nog wel!

Gr. Erwin

welkom Joost!

Hoi Joost,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Welkom Joost, gezellig dat je mee komt roken!

Van harte welkom Joost. Mooi voorstel rondje.
Schroom vooral niet om te vragen en wees niet bang Fouten maken we allemaal en daar kun je weer van leren.

Succes met je zoektocht hier

Hoi Joost, welkom bij het BBQ Genootschap.
En had iemand al verteld dat we hier gek zijn op foto's.... ;)

Joost, welkom in dit rookhol!!

Joost welkom bij de club, denk dat je hier wel op je plaats bent ;).

ReneR zei:
Hoi Joost, welkom bij het BBQ Genootschap.
En had iemand al verteld dat we hier gek zijn op foto's.... ;)
excuus, dit citaat bedoelde ik...

Welkom Joost en veel plezier hier!!!

Terug
Bovenaan Onderaan