Beef en Steak

Weer een echte GOLDEN Oldie

Ridevi71

Forum Meubilair
Beste bbq collega's

Vanuit de oude doos, deze keer Zeeuws spek (danwel een beetje een variant er op)

2 kilo buikspek, geen zwoerd, vetkap kruislings insnijden
per kilo:
Colorozo en suiker volgens bacon basis noskos
3 tl knoflook
2 tl ui
1 tl Chili
1 el paprika poeder
2 tl peper
Goed mengen en vrijf alle stukken spek hier mee in. Let op dat je de hele hoeveelheid rub gebruikt ivm voedselveiligheid

vervolgens 5 dagen in een ziplock
Daarna afspoelen, droogdeppen en op de wsm bij een temp van ca 110gr rustig indirect naar een kern van 65-70 brengen.

Wat heb ik een spijt..........dat het zo lang geleden is dat dit gemaakt is. Man man man, wat is dit leuk en lekker

De pic's

Het buikje

20241221_153606.jpg

In stukken, das makkelijker in de ziplock en voor de pekel

20241221_160329.jpg

20241221_162110.jpg

De nodige hydratatie

20241223_154932.jpg

Op de WSM

20241227_134435.jpg

En klaar
20241227_153036.jpg

20241227_152758.jpg

Och och och, wat een heerlijkheid is dit toch

Dank voor het kijken

Rick

Lekkerrrrrrrrr

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ohw Rick, lekker man! En nu? Bewaar je een stukkie voor oud en nieuw? Bij de borrel of op brood?

Prachtig!
Hoe eet je het?
Blokjes bij de borrel, of op brood/broodje?

Dat is lekker!
Die ga ik ook maar snel weer maken. Er ligt nog wel een stuk buikspek in de vriezer.
Bedankt voor de hint! 😀

Ohw Rick, lekker man! En nu? Bewaar je een stukkie voor oud en nieuw? Bij de borrel of op brood?
Het eerste stuk Is al opgeofferd in het kader van "testen en voorproeven". Someone has got to do it :cool:.
En gisteravond blokjes door de pasta :love:
Gaat zijn weg wel vinden denk ik, maar zeker op een plankje bij de borrel

Het water loopt me al weer in de mond Rick bij het zien van deze heerlijke plaatsjes van het Zeeuws spek, mijn voorraad is bijna op dus dat wordt in het nieuwe jaar een nieuw lading maken😋

Prachtig!
Hoe eet je het?
Blokjes bij de borrel, of op brood/broodje?
Alles kan,
Als je het echt wilt weten, dan maken. Minstens een kilo zodat het niet meteen op Is en je lekker verschillende dingen kan proberen, koud, warm, broodje, borrelhapjes, gebakken eitje, door de pasta, sla met spekjes, enz,
En als je nog meer maakt zodat je kan delen krijg je nog vrienden ook ;):ROFLMAO:

Alles kan,
Als je het echt wilt weten, dan maken. Minstens een kilo zodat het niet meteen op Is en je lekker verschillende dingen kan proberen, koud, warm, broodje, borrelhapjes, gebakken eitje, door de pasta, sla met spekjes, enz,
En als je nog meer maakt zodat je kan delen krijg je nog vrienden ook ;):ROFLMAO:
Paar plakjes meebakken met een eitje, Potdomme dat is ook lekker hoor.

Alles kan,
Gewoon weggeven aan een paar goede vrinden uit Breda en omstreken. Zullen wij het voor je opmaken. Dan kun je het nog eens maken 😜

Terug
Bovenaan Onderaan