BasBQ
Beef en Steak

Weekend report: Flame Grilled Sate Burger! & St. Louis Style Pork Steak

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Vrouwtje is nog steeds niet mobiel. Uitgelezen kans om lekker wat op de BBQ te gooien. Laten wij beginnen bij het begin!

Zaterdag

Hoewel ik niet gek ben op schouderkarbonaatjes trok het recept van Noskos (St. Louis Style Pork Steak) mijn aandacht. Gisteren gerubt in Plowboys Yardbird Rub en lekker laten sudderen in Warsteiner & SBR. Hier een kleine impressie:

In de Rub:
foto2-5.jpg


Featuring:
foto1-5.jpg


Na 2 uurtjes was dit het resultaat:
foto3-2-1.jpg


Conclusie: Zo zijn schouderkarbonaatjes goed te doen. Het had iets weg van Pulled Pork. Ik had geen saus uit de bak gebruikt, omdat hij al sappig en smaakvol van zichzelf was. Deze kunnen we vaker maken!




Zondag

Zondag improvisatiedag. We hadden nog een kippenborstje in de vriezert liggen. Deze gisteren lekker al laten ontdooien en vanochtend in de marinade gezet. Resultaat: Flame Grilled Sate Burger!

Lekker grote stukken houtskool uit de zelf geimporteerde houtskool uit Frankrijk. Houtskool brand snel op, maar geeft heel veel smaak af:
foto4-4.jpg


Satetjes erop:
foto1-1-3.jpg


Als ze erop liggen ben ik ze de hele tijd aan het glaceren met een mix van ketjap, arachideolie en limoensap. Hierdoor krijg je lekkere vlammetjes. Vlees blijft door het glaceren lekker mals:
foto2-1-3.jpg


Toch maar weer op metalen stokjes over gaan ;). En ja ik had de stokjes geweekt:
foto2-1-3.jpg


Broertje:
foto4-1-2.jpg


Zusje:
foto3-1-2.jpg


Familie:
foto5-4.jpg


Conclusie: Jammer dat we geen taug? hadden, dat had het feest compleet gemaakt. Het was ontzettend lekker, deze sate burger gaan we ook wederom vaker maken! maar dan met taug?! ;)

En toen was het weekend weer bijna voorbij!
 
Dat ziet er toch uit als een geslaagd weekend. En sat?, ik ben er gek op. Wat voor pindasauce  gebruik je?
 
Krijg alweer honger ;)
 
heerlijk weekend geweest, goede broodjes
 
Dominique zei:
Dat ziet er toch uit als een geslaagd weekend. En sat?, ik ben er gek op. Wat voor pindasauce  gebruik je?

homemade natuurlijk ;)
 
Lekker!
 
Big-T zei:
Dominique zei:
Dat ziet er toch uit als een geslaagd weekend. En sat?, ik ben er gek op. Wat voor pindasauce  gebruik je?

homemade natuurlijk ;)
Kijk, dat is het juiste antwoord! En bent U genegen dat recept te delen? In het daarvoor bestemde draadje? Eventueel?
 
Ik zal deze dit weekend posten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan