T
tuurie
Gast
Vorig jaar mei was mijn start met een kamado BBQ, de Auplex. Ik besloot meteen om als eerste PP te maken.
Met een schouder van Beef & Steek en veel lees ervaring van dit forum stond ik zaterdag om 07:00 in de tuin.
18 uur later, ik geloof dat het zondag ochtend 1 uur was, zette ik een hap een een goddelijk broodje.
De Auplex is inmiddels ingeruild voor een Black Bastard en het blijft leuk om ook met de winter lekkere dingen klaar te maken.
Nu bijna een jaar verder en een flinke dosis ervaring op zak (bijna ieder weekend aan) las ik dit mooie http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html artikel van NosKos.
Bij de slager een procureur besteld van 2.5 kilo (denk dat hij goed aan de prijs is met 37 euro...) en die gisteren ge?njecteerd en van de rub voorzien.
Wel een erg net stuk, hoefde hier niets meer aan te doen.
Het was de eerste keer dat ik vlees injecteerde. Raar dat het er ook weer uit stroomt?
Nu had ik deze naald gebruikt.
Naald met 1 groot gat
Had ik deze moeten gebruiken?
Naald met meerdere gaatjes verdeeld
Ingerubed en ingepakt de koelkast in.
Net pakketje
Vanochtend om 08:30 ging de Basterd aan met een paar mooie alu rookpakketjes van appel snippers die ik 24 uur had laten weken.
Om 09:00 ging het vlees erop.
Probes geplaatst
Status om 09:22
Status om 11:00
Status om 12:15
Om 13:50 was de 74 graden grens bereikt, iets eerder dan de 5 uur. Tijd voor de glaze!
Een lekker laagje glaze
En hier de eind plaatjes.
Uit de verpakking
De pork pulled met de eindsaus
Er werd als wolven aangevallen dus helaas geen foto van het broodje
Dat schijfje augurk erop NosKos, dat maakt het toch wel helemaal af hoor!
Dit is een blijvertje.
Met een schouder van Beef & Steek en veel lees ervaring van dit forum stond ik zaterdag om 07:00 in de tuin.
18 uur later, ik geloof dat het zondag ochtend 1 uur was, zette ik een hap een een goddelijk broodje.
De Auplex is inmiddels ingeruild voor een Black Bastard en het blijft leuk om ook met de winter lekkere dingen klaar te maken.
Nu bijna een jaar verder en een flinke dosis ervaring op zak (bijna ieder weekend aan) las ik dit mooie http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html artikel van NosKos.
Bij de slager een procureur besteld van 2.5 kilo (denk dat hij goed aan de prijs is met 37 euro...) en die gisteren ge?njecteerd en van de rub voorzien.
Wel een erg net stuk, hoefde hier niets meer aan te doen.
Het was de eerste keer dat ik vlees injecteerde. Raar dat het er ook weer uit stroomt?
Nu had ik deze naald gebruikt.
Naald met 1 groot gat
Had ik deze moeten gebruiken?
Naald met meerdere gaatjes verdeeld
Ingerubed en ingepakt de koelkast in.
Net pakketje
Vanochtend om 08:30 ging de Basterd aan met een paar mooie alu rookpakketjes van appel snippers die ik 24 uur had laten weken.
Om 09:00 ging het vlees erop.
Probes geplaatst
Status om 09:22
Status om 11:00
Status om 12:15
Om 13:50 was de 74 graden grens bereikt, iets eerder dan de 5 uur. Tijd voor de glaze!
Een lekker laagje glaze
En hier de eind plaatjes.
Uit de verpakking
De pork pulled met de eindsaus
Er werd als wolven aangevallen dus helaas geen foto van het broodje
Dat schijfje augurk erop NosKos, dat maakt het toch wel helemaal af hoor!
Dit is een blijvertje.