Beef en Steak

Wederom een 1e PP

Balkongrill

Tondelzoeker
Goedemorgen allemaal,

Ook ik kon niet achterblijven na het lezen van alle verhalen. Gisteren heb ik dan ook mijn eerste pulled pork gemaakt.Kost je een dag maar dan heb je ook wat. Zaterdagavond heb ik de nodige voorbereidingen getroffen en gisterochtend om 10 uur ging het Webertje aan.

Instructies van Noskos en Frits aangehouden net als het recept ook maar wel met een twist. Het op de juiste temperatuur houden van de Weber was even wennen maar gelukkig bleef de temperatuur, na wat proberen en gepruts, vrij snel aardig stabiel. Als brandstof had ik Ecobrasa en man wat een fijn spul is dat! Eerlijk gezegd had ik dit keer wat te weinig brandstof gebruikt en moest ik dus bijvullen. Ik was wat te voorzichtig. Maarrr, ik weet nu wel hoeveel ik voor devolgende keer ik moet gebruiken zodat ik niet hoef bij te vullen. Terug naar het varkentje.

Bij de Makro heb ik een mooie procureur gekocht van 1,3 kg. Marinade en rub gemaakt en aanbrengen maar. Ipv verpakken in folie heb ik er voor gekozen om de Foodsaver te gebruiken en de procureur vacuum te trekken in een zak en zo een nachtje laten liggen.

Zoals gezegd, zondagochtend op tijd de Weber aangestoken volgens de Minion methode en rond 10'en was de temperatuur goed en stabiel zodat het vlees er op kon.

Na 5 uur, kerntemperatuur was op dat moment 72 gr. celsius, de glaze aangebracht.

Na 2 uur lekker bakken in de glaze, de procureur ingepakt in de aluminiumfolie.

Toen was het wederom wachten. Eindelijk was het moment daar: een kerntemperatuur van 88 gr. celsius. Toen opnieuw ingepakt, volgens instucties, en een uur laten rusten. Man oh man wat kan wachten lang duren. Tot zelfs met de wedstrijd Nederland-Mexico op tv  B-).

Na de overwinning van de Oranje jongens was ook de rusttijd voorbij van het stuk vlees. Sprint naar de keuken en uitpakken maar!

Wat een heerlijke geur!!! Tijd om te "pullen"

Eindsausje erbij...

En.. eten maar!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best tevreden ben over mijn eerste pp. Het vlees was lekker sappig en smaakvol. Moet het qua rub etc. nog wel wat "verfijnen" naar mijn smaak, maar dat gaat goed komen.

Noskos en Frits, bedankt voor jullie duidelijke instructies en het delen van jullie recept!

Het "leest" er lekker uit.
Maar geen foto's betekend: niet gebeurd h?

Maar ik denk dat dat nog wel goed komt
En feliciteer ik je alvast met je Knorretje!!!!!!

Hahaha, het pp maken gaat me beter af dan een paar foto's plaatsten op het forum! Ik had gewoon meteen Photobucket moeten gebruiken ipv picassa. Hoe dan ook, het is als het goed is nu gefikst  :D.

Hmmmmmmm lekker

Nogmaals gefeliciteerd met je knorretje

Gefeliciteerd met je Knorretje.

Heb je eigenlijk ook een foto dat hij op de BBQ ligt.

Mooi zo, een eerste sessie is altijd leerzaam en leuk. Tof dat je nu ook de smaak te hebben hebt, je zult zien dat het zeker de laatste niet zal zijn ;-)

Lekker!!
Had jij even geluk dat het geen verlenging werd. :)

Gefeliciteerd met je knor! Het recept is van Dennis en niet van mij ;).

Er is wel iets mis met je foto's hoor, ik mis die van het vlees op de barbecue ;)

Dank allemaal voor jullie reacties! Wat betreft de"missing link", ik had op dat moment net mijn telefoon in mijn zak. Ik had natuurlijk mijn handen vol. Toen het vlees op de Q lag, dacht ik aan de foto. Ware het niet dat de deksel er al op zat. Toen moest ik meteen denken aan een gouden regel die ik op het forum heb gelezen. If you're looking, you ain't cooking. Vandaar een ontbrekende foto.

Ik ben blij met m'n knorretje in ieder geval!

Mooie eerste pp run. Na zo'n smaakvol broodje ben je verkocht  :)

Terug
Bovenaan Onderaan