Beef en Steak

Weber WGA, onderrooster zo krom als een hoepel.

 

Smokie.

Pitmaster
Berichten
615
De Weber Go Anywhere staat bekend om de leuke, zinvolle en minder zinvolle modificatieprojecten. Sommigen gebruiken hem jarenlang standaard uit de verpakking en anderen modificeren alles wat los en vastzit aan deze kleine leuke BBQ. Zelf hebt ik de luchtschuiven en het grillrooster vervangen. De laatste tijd erger ik me steeds meer aan het prullerige onderrooster dat alle kanten optrekt. De afstand tussen het onder- en bovenrooster is al niet zo groot en als het onderrooster in het midden nog eens 2 cm omhoog trekt dat wordt het wel erg minnetjes. Zijn er forumleden die een alternatief rooster hebben gebouwd, gekocht of gemodificeerd dat beter voldoet?
 
RVS van SW uit Mill is top.

Je kolenrooster steeds weer omdraaien kan ook helpen. Dan buigt hij steeds weer terug.
 
Probeer SW op marktplaats die maakt allerlei zaken voor de WGA, ik heb daar mijn grill en kolen roosters vandaan.

Dat is een mogelijkheid. Ik heb van hem het zware RVS grillrooster. Niet goedkoop maar prima kwaliteit.
 
Deze zie ik bij Hornbach staan. Qua breedte zou het met 24 cm net wel of net niet kunnen passen. Qua lengte moet er wel iets vanaf. Lichter zal de WGA zeker niet worden maar ik gebruik hem toch alleen maar thuis dus het gewicht speelt nauwelijks een rol.

1726166067914.png
 
Deze zie ik bij Hornbach staan. Qua breedte zou het met 24 cm net wel of net niet kunnen passen. Qua lengte moet er wel iets vanaf. Lichter zal de WGA zeker niet worden maar ik gebruik hem toch alleen maar thuis dus het gewicht speelt nauwelijks een rol.

Bekijk bijlage 70025

Interessant onderdeel, ik heb bij mijn wga eens gemeten en dit rek is 4 mm breder dan dat van de wga en het lijkt er op dat ik die speling wel heb, van lengte moet er idd een heel stuk af.

Maar voorlopig heb ik dat probleem met mijn kolenrek nog niet, is ook van een oudere wga met de 3 handvatten nog, misschien nog betere kwaliteit ? weet het niet
 
Interessant onderdeel, ik heb bij mijn wga eens gemeten en dit rek is 4 mm breder dan dat van de wga en het lijkt er op dat ik die speling wel heb, van lengte moet er idd een heel stuk af.

Maar voorlopig heb ik dat probleem met mijn kolenrek nog niet, is ook van een oudere wga met de 3 handvatten nog, misschien nog betere kwaliteit ? weet het niet
Het is een zwaar rooster, misschien wel te zwaar voor het doel. Voor wat betreft de afmetingen die kun je met een haakse slijper wel aanpassen.
Ik heb zelf enkele jaren geleden een oudere 47 cm Kettle weggedaan. Hiervan was de kwaliteit echt beter dan van de huidige. Op de geroemde Weber kwaliteit is flink ingeboet helaas. Met name de recente roosters vind ik van bedroevende kwaliteit.
 
Als je je er aan stoort zou ik de rvs van SW kopen.
Die van mij was ook wat krom. Deze op de tegels gelegd en op gaan staan om terug te buigen. Gelukt. Past nog, werkt nog.
Verder geen issue voor mij persoonlijk. Lijkt veel op de originele pasvorm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan