Beef en Steak

Weber Wekelijkse BBQ Uitdaging 1/52 Hoisin Kipspiesjes

noskos

Administrator
Forumleiding
Degene die ook mijn blog lezen hebben vast wel gezien dat ik een leuke uitdaging voor mezelf heb verzonnen. Op de site van Weber Amerika kun je jezelf opgeven voor een wekelijks recept. Je krijgt dat dan iedere vrijdagavond via de email. Daar zitten leuke recepten bij en dan denk ik altijd, Ja, die ga ik een keer maken!, alleen komt dat er nooit van. Nu ga ik dus proberen om dit jaar alle weekrecepten gewoon te maken.

Ik heb wel twee regels verzonnen voor mezelf:
- Ik mag er 4 weken overdoen om een recept te maken. Soms zitten er lastig te krijgen ingredi?nten in en dan heb ik wat speling.
- Als er iets op het menu staat dat ik echt niet lust of hier kan kopen dan mag ik in het Weber archief duiken en een alternatief uitkiezen.

Met die regels moet het denk ik te doen zijn.

Het recept dat vrijdag werd verstuurd was voor hoisin kipspiesjes met broccoli en paddenstoelen. Het zag er leuk uit en het was ook erg lekker :) Aziatisch van de barbecue maak ik eigenlijk te weinig en groenten van de barbecue doe ik ook niet vaak genoeg dus dit kwam mooi uit.

weberweekrecept-01-hoisinspiesjes-1.jpg

weberweekrecept-01-hoisinspiesjes-2.jpg

weberweekrecept-01-hoisinspiesjes-3.jpg

weberweekrecept-01-hoisinspiesjes-4.jpg

weberweekrecept-01-hoisinspiesjes-5.jpg

weberweekrecept-01-hoisinspiesjesa-1.jpg

Leuk initiatief Dennis en de eerste week ziet er al lekker uit zeg..
Ga je de recepten ook posten of moet ik me dan zelf maar inschrijven :P

ok, blond..

Eerst op de link drukken voordat je reageert.. haha

Ik post ze ook op mijn blog in het Nederlands en met eventuele op en aanmerkingen. Bij deze vond ik de groente iets te hard, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Het ziet er erg lekker uit, zelfs beter dan op de foto bij Weber!

Ziet er goed uit, ik denk dat ik deze binnenkort ook eens ga proberen. Die combinatie ziet er op foto idd erg goed uit.

Mwaaah die is wel mooier gestyled maar ik had geen bakje om de rijst in te doen ;)

Nee, ik vond het daar allemaal op elkaar lijken, en bij jouw foto zie je de verschillende onderdelen, dat vind ik mooi. Dus.

Hoi Dennis, leuke uitdaging heb je jezelf gesteld dit jaar.
Deze is al goed gelukt, nadeel van jouw uitdaging is dat mijn bucket list enorm gaat groeien ;)

LOL, ik heb wel een lijst maar daar kijk ik nooit meer op, het komt er toch niet van. Als het echt een leuk recept is verschijnt het vanzelf wel een keer ;)

ziet er heerlijk uit, en weer een leuke uitdaging voor jezelf

De paddestoelen mag je houden, maar de rest ziet er verdraaide goed uit.
Smaakte het net zo als dat het eruit ziet?

Smaakte beter zelfs :)

Zie ik het goed dat je 2 verschillende bbq's hebt gebruikt voor dit gerecht? ziet er heerlijk uit. ga dit zeker proberen.

Wie het breed heeft, laat het breed hangen ;) Ja, ik vind alles op een stokje toch het makkelijkst gaan op de WGA, dus paar kooltjes in de WGA en de rest in de OTG. Maar in ??n BBQ kan het net zo goed hoor.

Leuk recept. Lijkt me lekker.

Terug
Bovenaan Onderaan