BasBQ
Beef en Steak

Weber weekly recipe :sesam hoisin burgers met ananas

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Ik sta sinds drie weken op de weber challenge (  :-[ emiel moet beter leren lezen  :-[) weekly recipe lijst. Mijn eerste receptje heb ik een beetje incognito gepost.

Het recept van deze week leek me lekker op onze vaste patat dag. Het zijn sesam hoison  burgers met ananas.

Mijn interpretatie van het recept is:
  • ongeveer 500 gram varkensgehakt
  • 4  fijn gehakte lente uitjes
  • 3 teentjes gehakte knoflook
  • 2 theelepels sesam olie
  • 1 theelepel worcestersaus
  • 1 theelepel zout
  • 1/4 theelepel chilipoeder
  • 1 theelepel paprikapoeder
  • 1/2 theelepel zwarte peper

10-02-13+-+3


10-02-13+-+1


Bovenstaande door het gehakt mengen en hier hamburgers van maken, natuurlijk met de jodenkoeken deksel.

Volgens het recept moesten er 4 ananas schijven gebruikt worden , ik heb gewoon een hele ananas gegrilled, lusten we graag ;)
Eigenlijk zou je de ananas met Canola olie in moeten smeren, tja dat kennen we niet in Drentheland of in ieder geval ik kon het niet vinden  :D

Ik zou eigenlijk ook een foto van het geheel op de bbq laten zien, maar op het moment supreme was mijn telefoon leeg en mijn camera was al leeg, dus pech...
Ik heb nog wel een poging met de telefoon met mijn vrouw gedaan, maar het resultaat was om te huilen  :'(

Ik heb niet de tijden van meneer weber aangehouden ik heb ongeveer 3-4 minuten direct  per kant aangehouden. Daarna heb ik burgers indirect gelegd en
3 minuten per kant de ananas gedaan.

Toen alles klaar was nog even een broodje gegrilled en daarna een fijne burger opgebouwd, met broodje, blaadje ijsberg sla, vervolgens wat hoisin saus erop,
burgertje, ananas en dan nog een beetje hoisin saus:
10-02-13+-+2


We vonden het in huize Structor allemaal een fijn recept van meneer Weber!
 
Goed gedaan!
 
Ziet er prima uit
 
Wow lekker broodje, ziet er goed uit!
 
Hahaha, leuk om te zien dat je ze ook aan het maken bent :) Er is niet echt een challenge buiten die ik mezelf heb gesteld om een jaar lang al die receptjes te maken.

Deze lijkt me lekker, moet alleen even op zoek naar varkensgehakt.

Die van jou zien er lekker uit hoor!
 
Bedankt iedereen, ik kan hem iedereen aanraden...

noskos zei:
Hahaha, leuk om te zien dat je ze ook aan het maken bent :) Er is niet echt een challenge buiten die ik mezelf heb gesteld om een jaar lang al die receptjes te maken.
Ik klik nog een keer op de mail link en ja ik zie het nu ook dat het gewoon het weber recept van de week heet  :-[ :-[

noskos zei:
Deze lijkt me lekker, moet alleen even op zoek naar varkensgehakt.
Ik heb gewoon keihard gesmokkeld en gewoon half om half gepakt ;)
 
Maakt mij niet uit, wil best een bordje proeven.
 
Dat aanpassen was toch helemaal niet nodig? Ik nodig in mijn intro mensen juist uit om mee te doen. Vond het juist grappig om te zien dat het een eigen leven gaat lijden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan