BasBQ
Beef en Steak

Weber summit charcoal grill of kamado Joe

saabvaes

Tondelzoeker
Berichten
6
Ik ben een fervent bbqer op gewone Weber, probeer nu van alles uit bijv beercanchicken, wil me gaan toeleggen op low and slow, welke van bovenstaande zouden jullie kiezen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Summit charcoal grill is wel een heel duur speeltje, maar oh zo mooi ;-).
Je hebt ook een primo xl voor dat budget... ook top!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De weber heeft mijn persoonlijke voorkeur omdat ik denk dat ie veel diverser is. Zodra een ei bijvoorbeeld heet is duurt het een eeuwigheid voordat de temperatuur weer laag is. Daarnaast kosten de onmisbare accessoires net zoveel als de compleet geleverde summit. Maar dit is allemaal volgens mijn gekleurde mening en op geen enkele ervaring gebaseerd hoor. Ik doe het voorlopig met mn ouwe 57 en WSM. Succes met beslissen

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Zijn er al mensen met ervaring met de summit? Grote voordeel lijkt me ook de snelle bijstelling van de temperatuur


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De summit is ook super ge?soleerd dus een snelle temp daling lijkt me niet, maar helaas geen ervaring mee!
 
Check, de uitvoering met tafeltje, heb hem nu 3 weken, 6x gebbqed (Spareribs, Moinks, Bavette, Kabeljauw, Pizza, Hamburgers).. had eerst een Weber Mastertouch 57 GBS. Ook getwijfeld tussen een Primo en de Weber.

Toch voor de Weber gekozen nadat ik o.a. de Youtube filmpjes van Baby Back Maniac had bekeken. Maar onderaan de streep kun je met beiden lekker eten maken en beiden zijn enorm duur. Heel eerlijk kun je alles ook met de WMT.

Qua snelle temperatuurwissel, ik heb geen ervaring met keramiek dus kan niet vergelijken. Het gaat iig niet heel snel vergeleken met de WMT.

Ervaring tot nu toe:
- Pizza's gaan erg goed! Geen te hete pizzasteen meer en makkelijk 320 graden.
- Geen vilt wat kan verbranden
- Temperatuur is erg goed te regelen.
- Gas voor aansteken handig, maar even een wokkeltje in de kolen gaat natuurlijk ook prima.
- Snel op temperatuur
- Helemaal afkoelen duurt lang door de goede isolatie
- Heatermeter aansluiten gaat erg makkelijk via de standaard aansluiting voor een BBQ Guru verloopstuk, verder nog niet gebruikt. Volgende week Pulled Pork op het programma.
- Erg handig om wat werkruimte te hebben.
- Voelt allemaal goed stevig aan.
 
Geen idee, maar kijk eens op youtube bij Baby Back Maniac, die heeft ook de Kamado Joe in gebruik naast zijn Summit Charcoal.
 
Die video's allemaal gezien, hij heeft de voorkeur voor de summit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Maar hoe betrouwbaar is dat, hij zegt dat hij niet betaald wordt maar in hoeverre is dit waar?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hij heeft wel tig kamados en grills staan lijkt me niet allemaal zelf betaald


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan