BasBQ
Beef en Steak

Weber pizza stone met backing tray.?????

langes

Sprokkelaar
Berichten
34
Goedemiddag,

Vandaag maar even een pizza op de weber. Heb een originele weberr stone met backing tray.
Maar nu twijfel ik de ene zegt bakken met backing tray de ander zegt zonder?
De manier hoe je de kolen legt is bij iedereen en op elke site anders?
Bij de ene moet de stone nat gemaakt worden bij de ander niet.
HELP HELP HELP.

Wie heeft hier verstand van en kan mij helpen.

Groetjes Stefan
 
Normaal gesproken is het zonder tray, (maar de handleiding beweert anders) de steen droog en de kolen erbuiten omheen. (houtskool is beter) Recht onder de steen kan ervoor zorgen dat deze kan barsten. (nog niet mee gemaakt, maar ik noem het maar ff). Probeer je BBQ zo heet mogelijk te krijgen want dit werkt het beste met pizza. vwb het simpel verwijderen van je pizza,  geen bloem op de steen als deze boven de 200 graden komt want dan verbrand je bloem meteen. Griesneel kan beter tegen de hitte. Bakpapier kan tot grofweg 225. Een schep is hier dan wel handig.
Kijk even bij de recepten voor pizzadeeg en saus Succes !

 
Dank je wel ga het uitproberen bedankt voor je snelle antwoord.

Laat wel zien hoe het gegaan is.

Groetjes
 
Ik heb destijds de steen van de Lidl gekocht. Daar zat ook een bakplaat bij. Volgens de gebruiksaanwijzing moest ie op de steen. Dat werkte voor geen meter.

Nu bereid ik de pizza voor op die plaat. Het probleem is echter..... Ik hou dunne pizzas. Het valt niet mee om de pizza van de plaat op de steen te schuiven. Dat ging regelmatig fout.

Tegenwoordig doe ik het anders. Ik leg de plaat met de pizza een minuutje op de hete steen. Daardoor laat hij makkelijk los van de plaat en kan de pizza op de steen geschoven worden.

 
Die plaat is handig om de pizza op de steen te leggen ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan