BasBQ
Beef en Steak

Weber master touch (premium) of Napoleon kettle (pro) : RVS vs gietijzer?

mysticwizard

Tondelzoeker
Berichten
2
Ik ben van plan om een nieuwe BBQ aan te schaffen voor recreatief gebruik met familie en vrienden. Wegens tijdgebrek zal het toestel niet erg veel draaien maar we willen alvast wel kijken voor een kwalitatief exemplaar dat praktisch is en lang meegaat.

We zitten momenteel wat te twijfelen tussen de Weber master touch (premium) en de napelon kettle (pro).
De napoleon lijkt me op het eerste zicht een gelijkaardige versie aan gewone de master touch maar iets goedkoper. Nadeel is dat het deksel van de napoleon niet kan rusten op het frame. De master touch heeft dan het rooster dan aanpasbaar is voor wok, pizza,... etc. de napoleon heeft dit niet. Voor de rest lijken me ze nagenoeg gelijk in gebruik, beschikken beiden over een asvanger,..

Daarnaast heb je de napoleon kettle pro met het gietijzeren rooster en scharnierend deksel dat me heel leuk lijkt. Napoleon zou standaard reeds een warmteverdeler hebben.
De master touch premium heeft dan ook het scharnierend deksel, warmteverdeler & kolenring wat de gewone niet heeft. Over het scharnierend deksel heb ik wel al heel wat mindere punten gelezen mbt aansluiting etc?
De napoleon pro heeft het gietijzeren rooster wat leuk en praktisch lijkt (scharnierend deeltje om kolen bij te vullen).
Alleen ben ik bij dit laatste wat bang van het onderhoud, RVS reinigt wel wat makkelijker natuurlijk. Aangezien ik maar occasioneel eens zou gaan bbq'en weet ik niet als ik goed doe aan het gietijzeren rooster. Is dit ook wel even goed om alles op te bakken? Vis, groenten,...?

Mijn gevoel was eerst de napoleon pro maar het gietijzeren rooster schrikt me momenteel wat af. Daarom twijfel ik nog om voor de master touch te gaan, de premium schrikt me dan weer af door de negatieve reacties van het rooster.

Prijzen zijn ongeveer als volgt:
Napoleon: €220
Napoleon pro: €320
Master touch: €260
Master touch premium: €350

Zijn er mensen die me input kunnen geven om de keuze makkelijker te maken? :)

Bedankt!
 
Ikzelf heb de Weber 5730 (momenteel bij karwei -30%) gekozen. Alle essentiële zaken zitten erop en ik zou hem zo weer kopen.
 
Als de gietijzeren rooster het enige is wat u tegenhoudt, koop er dan een Inox rooster bij.
Dan alleen gietijzeren gebruiken wanneer nodig.
Na gebruik afwassen en in olieën tot volgend gebruik.
 
ik zou zeggen check marktplaats en tik een weber op de kop voor € 100,00 / € 150,00.

succes verzekerd!
 
Ik lees dat je maar incidenteel gebruik wil maken van de kettle Q.
Zou ff, zoals hierboven geschreven, op marktplaats kijken.
Desnoods koop je er een nieuw rooster bij.
 
Via de ING rentepuntenwinkel kun je ook iets voordeliger een Weber 57cm kopen (mocht jij of een kennis bij ING bankieren).
 
Ikzelf zou op dit moment voor de napoleon pro gaan. Wel gietijzereren roosters, maar met een porseleinen coating. Dit vraagt dus niet veel onderhoud. ( correct me if i'm wrong )
 
Terug
Bovenaan Onderaan