BasBQ
Beef en Steak

Weber Kettle Premium 57 vilt nodig?

Dagobert

Sprokkelaar
Berichten
29
Voor mijn verjaardag heb ik een Weber gekregen zoals beschreven in de titel.Wat een geweldig ding,heel wat meer ruimte dan mijn oude 47 normale kettle.En die as pan is top.
Nu heb ik de BBQ pas 1x gebruikt maar daar merkte ik bij op dat de deksel niet helemaal strak erop zat.Ook een beetje wiebelig.Zoals je als kind op een losse steen wou balanceren :p
Wist het even niet anders uit te leggen :blush: :-/

Nu kwam ik tijdens mijn zoektocht naar kokosbriketten ook vilt tegen voor mijn type BBQ.
De vraag is nu eigenlijk,of de deksel beter gaat passen na verloop van tijd (uitzetten en krimpen door hitte) of dat een vilt die paar mm pasvorm kan oplossen.
Alvast bedankt !
 
Dagobert zei:
Voor mijn verjaardag heb ik een Weber gekregen zoals beschreven in de titel.Wat een geweldig ding,heel wat meer ruimte dan mijn oude 47 normale kettle.En die as pan is top.
Nu heb ik de BBQ pas 1x gebruikt maar daar merkte ik bij op dat de deksel niet helemaal strak erop zat.Ook een beetje wiebelig.Zoals je als kind op een losse steen wou balanceren :p
Wist het even niet anders uit te leggen :blush: :-/

Nu kwam ik tijdens mijn zoektocht naar kokosbriketten ook vilt tegen voor mijn type BBQ.
De vraag is nu eigenlijk,of de deksel beter gaat passen na verloop van tijd (uitzetten en krimpen door hitte) of dat een vilt die paar mm pasvorm kan oplossen.
Alvast bedankt !

Weber kettle Premium is een fijne handige bbq.
Als het wiebelen niet te erg is kan dat door het gebruik wel wat minder worden door koolaanslag  en vettigheid .
Ik zou niet met vilt gaan werken omdat dat er eigenlijk niet tussen hoort en het er tevens voor kan zorgen dat het deksel op den duur moeilijker of niet meer open en dicht gaat.
Als het een ernstige wiebel is en veel rook lekt tussen de afdichting zou ik even contact opnemen met de leverancier want dat hoort niet.
Weber staat bekend om zijn goede service en garantie en als de klacht gegrond is krijg je wellicht een nieuw deksel wat beter afsluit.

 
Dankjewel voor je reactie.Het wiebelen is niet heel erg.Als je de deksel goed gecentreerd erop legt dan lekt er weinig rook.
Ik ga het wel in de gaten houden en dan desnoods contact opnemen met Weber.Het vilt laat ik dan achterwegen.
Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan