BasBQ
Beef en Steak

Weber iGrill 2 temperatuur

Q

Q140

Gast
Goede morgen Forum,
Ik ben nieuw op dit forum en heb meteen al een vraag:
Mijn nieuwe iGrill 2 temperatuurmeter uitgeprobeerd op mijn Weber Q140 (electrische) grill. Wat mij op viel was de eenvoud van werken, maar bij 300 graden verloor ik de verbinding met de iGrill 2.
Na was zoeken kwam ik erachter dat de iGrill sensor tot 300 graden gaan. Wat ik erg vervelend vind is het feit dat op het display de grafiek w?l blijft, maar bij export van de data alles weg is tot het moment dat de verbinding weer hersteld is.
De test deed ik om het schommelen van de temperatuur te zien door het schakelen van de verwarming.
Wie heeft hier ervaring mee?
 
Lijkt me geen probleem... de iGrill is bedoeld om de temperatuur van de domme tijdens barbecuen (indirect, gesloten deksel) te meten, dus max 220 gr.
Tijdens grillen zijn de temperaturen veel hoger en minder relevant. Heet is heet. Deze hoge temperaturen zijn wel funest voor je probes, vandaar dat Weber max 300 weergeeft
 
Duidelijk en bedankt, Ceriel. Ik ben een beginner en had een temperatuur van 265 graden gelezen. Vandaar de verwarring en een stukje basis gelegd.
Is er op dit forum een basisverhaal voor grillen? Mijn grill is een standaard Weber electrisch. Een goede reden om eens te gaan kijken naar een grill met indirecte mogelijkheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan