Beef en Steak

Weber grillspit

noskos

Administrator
Forumleiding
Heb je geen handvat aan je spit zitten Ron?

Hmm raar... ik weet dat mijn handgreep er af kan, dan ziet hij er ook zo uit, maar als het een weber is dan hoort dat er gewoon op te zitten. Heb je wel een contragewicht?

vind het ook vreemd, ik heb er inderdaad ook een houten handgreep en contra gewicht bij zitten

noskos zei:
Hmm raar... ik weet dat mijn handgreep er af kan, dan ziet hij er ook zo uit, maar als het een weber is dan hoort dat er gewoon op te zitten. Heb je wel een contragewicht?
Nee ook geen contra gewicht,ik heb al gereklameert en we zijn er nog niet uit.

Riona, Jeroen, hoe is het afgelopen met handvat incl contragewicht? Bij mij lijkt hij ook te ontbreken...
Ik hoor het graag..

ze horen er toch echt bij hoor, ik heb de zelfde set

Jullie hebben het nieuwe model, in de weber catalogus staat hij ook zo.

vreemd, gaan ze op kwaliteit bezuinigen bij Weber?

dat is in ieder geval degene die Dennis en ik hebben

In de catalogus die op het NK verspreid werd staan ze zonder.

Weet ik niet, ook in de catalogus wordt gesproken van een 'tegengewicht voor gelijkmatige rotatie' en die zit er ook niet bij...

Kreeg super snel antwoord zie hieronder:
Geachte heer Wijnhold,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Onlangs hebben we de constructie van de grillspit verbeterd. Door het gebruik van een lichtere motor en een nieuwe beugel is het contragewicht niet meer nodig. Ook het handvat is komen te vervallen bij het nieuwe model.

Mochten er nog vragen zijn, dan verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Tom Kusters
Weber-Stephen Holland B.V.
Tsj?kemarwei 12 - 8521 NA Sint Nicolaasga
Postbus 18 - 8520 AA Sint Nicolaasga

Phone: +31 (0)513-433322
Fax: +31 (0)513-433323
E-Mail: mailto:servicenl@weberstephen.com

08-08-2012 23:17

Ontvanger : Klachten
Voornaam : Jeroen

Bericht : Goedendag,
Graag wilde ik weten waarom de nieuwe modellen van het Weber grillspit geen handvat en contra gewicht hebben?
In de brochure staat volgens mij wel aangegeven dat er een contra gewicht bij moet zitten.

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Ik heb even je persoonlijke info uit de gequote mail gehaald Jeroen ;)

Ik vind dat eigenlijk een vreemde conclusie, we hebben de motor lichter gemaakt dus je hebt geen contragewicht nodig. Mechanisch gezien zou je het andersom verwachten. Het gewicht is ervoor om te zorgen dat de motor niet te veel belast wordt, met een zwaardere zou je dus geen gewicht nodig hebben. Ik heb het nog nooit gebruikt trouwens, maar die kippetjes krijgt hij wel rond. Het wordt spannend met een kalkoen.

Terug
Bovenaan Onderaan