BasBQ
Beef en Steak

Weber Grillspit voor 57cm BBQ

rdmeijer

Vuurmaker
Berichten
82
Ik zit er aan te denken om voor mijn verjaardag een Grillspit voor mijn 57CM Weber Master Touch te vragen.
Ik zag laatst bij 24 Kitchen Jamie Oliver op een rotisserie een Shoarma/Kebab maken en dat zag er super lekker uit. Een kippetje aan het spit lijkt me ook lekker.

Wat voor dingen kun je daar allemaal nog meer op gooien? En wat is jullie ervaring met deze Spit?

Volgens mij krijg je er ook een ring bij, of moet je die apart aanschaffen?

Groetjes
Robin
 
ik heb zelf ook een weber spit voor op mijn 57, de ring zit erbij.
Ik zag dat je er tegenwoordig nog meer aanvullingen bij hebt, zoals mandjes die dan mee draaien voor groentes enzo.
Ik ben er helemaal tevreden mee
 
Ribs aan het spit, what the fuck ? :)
Krijg je daar echt een andere smaak door? 

Als ik het zo lees, zit er een waterbak onder het vlees, en dan je briketten/houtskool ligt aan de zijkanten. Wat is het nut dan van de spit?
 
rdmeijer zei:
Ribs aan het spit, what the fuck ? :)
Krijg je daar echt een andere smaak door? 

Als ik het zo lees, zit er een waterbak onder het vlees, en dan je briketten/houtskool ligt aan de zijkanten. Wat is het nut dan van de spit?

Hahaha dat was ook exact mijn eerste reactie  =))
 
rdmeijer zei:
Ribs aan het spit, what the fuck ? :)
Krijg je daar echt een andere smaak door? 

Als ik het zo lees, zit er een waterbak onder het vlees, en dan je briketten/houtskool ligt aan de zijkanten. Wat is het nut dan van de spit?
Dat het vlees aan alle zijden gelijk gaart??
 
als ik ribs op de WSM maak zit er ook een waterpan tussen de kolen en de ribs dus niet echt vreemd lijkt me.
 
Er kan zelfs een klein speen varkentje op  :D

Maar als je binnen geen grill hebt in de over, kan je er zo 3 a 4 kippetjes op kwijt..

Rollade's kan je er ook aan prikken..

Vind het een super ding :)
 
Het is ook een superleuk gadget... Zalig toch als je met je gasten een biertje kan drinken terwijl je Ribben op je smoker liggen, je vogels aan je spit hangen in je ketel, je vis aan het roken is in een ander toestel, je ribeye is aan het nagaren in een bijna uitgedoofde ketel...De gasten krijgen honger en beginnen te panikeren omdat je ogenschijnlijk geen aandacht schenkt aan je bbq's (Terwijl je alles perfect onder controle hebt).... Genieten toch :)

 
Terug
Bovenaan Onderaan