Vandaag mijn halfjaarlijkse uitje weer gehad, de Weber Grill Academy bij Reitse Spanninga in Joure. Was weer onwijs leuk, zoals altijd eigenlijk, Reitse is een ras entertainer met een barbecue-hart, wat wil je nog meer. Hij had met zijn team weer een aantal leuke gerechten voor ons verzonnen.
Voorbereiding van de gepekelde beenham, die eerst met hooi gepocheerd werd en daarna gerookt.
Lekker Ite!
Frits bezig met de bloempotcakejes.
Voorgerecht, asperges met slaharten, de gerookte beenham, dragonmayonaise en roerei.
Tussendoor, zeebaars in zoutkorst.
Kerriesoepje met asperges en croute.
En zo ziet het eruit als je het dekseltje kapot maakt.
De parelhoen supreme op de grill.
Parelhoen supreme met paddenstoelenrisotto en haricots verts.
Gegrilde ananas en abrikozen met een bloempotcakeje en citroengras-ijs.
Frits laat nog even een boek signeren.
Het was allemaal weer erg lekker en onwijs gezellig, ??n dezer dagen zullen de recepten hier weer in het deel verschijnen met dank aan Reitse daarvoor. Mijn hoogtepunten op culinairvlak van vandaag was de zeebaars, zo simpel maar oh zo lekker! De beenham, en het dessert. De rest was ook erg lekker hoor, maar dat sprong er uit

Voorbereiding van de gepekelde beenham, die eerst met hooi gepocheerd werd en daarna gerookt.

Lekker Ite!

Frits bezig met de bloempotcakejes.

Voorgerecht, asperges met slaharten, de gerookte beenham, dragonmayonaise en roerei.

Tussendoor, zeebaars in zoutkorst.

Kerriesoepje met asperges en croute.

En zo ziet het eruit als je het dekseltje kapot maakt.

De parelhoen supreme op de grill.

Parelhoen supreme met paddenstoelenrisotto en haricots verts.

Gegrilde ananas en abrikozen met een bloempotcakeje en citroengras-ijs.

Frits laat nog even een boek signeren.

Het was allemaal weer erg lekker en onwijs gezellig, ??n dezer dagen zullen de recepten hier weer in het deel verschijnen met dank aan Reitse daarvoor. Mijn hoogtepunten op culinairvlak van vandaag was de zeebaars, zo simpel maar oh zo lekker! De beenham, en het dessert. De rest was ook erg lekker hoor, maar dat sprong er uit