Beef en Steak

Weber barbecue service niet meer wat het geweest is.

Frits

Administrator
Forumleiding
Van de week bij mijn Weber OTG 67 de aanhechting voor 1 van de poten door geroest.

c19539d23f015b26c917d96c2ed12bae.jpg

eb5ad1b58e4361c6ad8e78651fc56741.jpg

Nu heeft de ventilator de code ?DE? dat wil zeggen 2009, dus 10 jaar geleden gemaakt.
Weber geeft 10 jaar garantie op doorroesten, dus een bericht naar Weber NL gestuurd met de vraag of dit gemaakt kon worden.

Als antwoord kreeg ik:

060c34585594f875b6e582faa670de31.jpg

Maar ?170 vind ik toch te gek om te betalen voor iets wat niet na tien jaar moet doorroesten.

Dus nogmaals gemaild met de mededeling dat dit toch onder garantie zou moeten vallen. Als antwoord kreeg ik:

ab25d5b886f1ecdda7058f10dd6c7024.jpg

Helaas heb ik geen bonnetje meer van tien jaar geleden, ook geen bankafschriften uit die tijd. Er zit dus niets anders op om te kijken of dit ergens gelast kan worden of toch een nieuwe onderschaal te kopen.

Wat mij tegenvalt van Weber is dat ze dus alleen garantie geven aan mensen die een bonnetje hebben. Terwijl de code duidelijk het jaar aangeeft.
Zelf zeg ik vaak dat een Weber veel langer meegaat als een andere barbecue, maar als tien jaar dus schijnbaar de limiet is vind ik dat toch een tegenvaller. 
In het verleden heb ik vaak coulance van Weber gezien, maar daar heb ik hier niets van gezien, en daar baal ik best van.

Dus mensen die in de toekomst nog een Weber kopen:
Maak een foto van je aankoopbewijs en bewaar die in je notities op je telefoon. Op deze wijze kan je ook na tien jaar bewijzen dat ze je gewoon garantie moeten geven en je niet afhankelijk bent van coulance.

Je bankafschriften van 10 jaar geleden kun je opvragen bij de bank.... Moet je wel weten of je dit met de betaalpas betaald hebt en wanneer ongeveer....

das wel balen voor je, frits.
beetje flauw idd van weber.

maar in ieder geval bedankt voor het delen. zal eens kijken of ik nog bonnetjes heb. die dan even veilig stellen

Misschien heeft iemand wel een bonnetje van 10 jaar geleden. Mag je misschien wel een copy van trekken. Is wel niet zoals het hoort maar werkt wel.

Die 10 jaar garantie is waarschijnlijk alleen voor de eerste eigenaar, vandaar dat ze die bon willen zien.

avr zei:
Die 10 jaar garantie is waarschijnlijk alleen voor de eerste eigenaar, vandaar dat ze die bon willen zien.

garantie geef je op het product, ongeacht de eigenaar

Zonde.. Zon-De!
ik had recent nog een goede ervaring met ze, maar had inderdaad het bonnetje nog..

Ridevi71 zei:
avr zei:

Ondanks dat ik het volledig met je eens ben, zie je in de praktijk dat de garantie niet wordt overgedragen op de nieuwe eigenaar helaas.

@frits: staat hij niet geregistreerd bij Weber? Dan heb je geen bonnetje nodig neem ik aan...

(Blijkbaar spant het erom met uitsluitend de code of het net wel of net niet binnen de garantie valt....)

Als Weber zou ik me de ogen uit de kop schamen als zoiets in tien jaar doorroest.

Maar het kan zijn dat ze daar dus nu op gebouwd zijn en dat Weber barbecues die het langer dan tien jaar volhouden een uitzondering worden?

Ik hoop het niet maar mijn vertrouwen in Weber heeft een flinke deuk opgelopen.

Dat lijkt me een beter verdienmodel. Maar naar je klanten toe niet zo handig als je ziet dat de concurrentie langzaam voet aan de grond krijgt.

Ridevi71 zei:

Dat zou mooi zijn, maar Big Green Egg, Primo, Grill Dome, Monolith, Napoleon en Outdoorchef doen dit allemaal alvast niet, volgens de voorwaarden, dus alhoewel ik jouw stelling een warm hart toedraag, vrees ik het ergste :)

Vroeger verving Weber zaken die onverwacht kapot gingen, dat was de service die ze gaven. Dat was gewoon goed.
Nu merk ik dat een poot door roest in tien jaar. Daar zou ik me als bedrijf kapot voor schamen. Stel je voor dat dit gebeurt als er nog brandende kolen in zitten. Daar moet je toch niet aan denken.
Er is ook niet meelevend gereageerd. Bijvoorbeeld wat vervelend nu  of wat dan ook.

Dat bedoel ik met deze post, de service is niet meer wat het geweest is, dus vertrouw niet op de service van Weber en zorg ervoor dat je alle bonnetjes kopieert en bewaard.

@Frits, niet alleen bij Weber overal begint de korte termijn visie het te winnen van wat de klantwaarde voor een bedrijf kan betekenen. We leven in een wegwerpmaatschapij waar omzet gemaakt moet worden om het hoofd boven water te houden. Bij Weber is het niet anders.

Bij echte grens gevallen als deze zou Weber, grootst moeten verkondigen jou schadeloos te hebben gesteld volgens de garantie voorwaarden die ze hanteren. Deze "reclame boodschap" levert meer op dan dat het Weber kost, zowel nu als op de lange termijn.

PS: Sterkte met deze beenbreuk, herstel zal vast snel volgen.

Dat is echt zuur Frits. Dit ziet er uit als ordinaire puntlassen.
Als je het zelf repareerde zou ik de puntlassen uitboren en de voet met M6 boutjes en 3D ringen vast zetten. En dan gelijk alle voetjes op deze manier ?verstevigen?. Als je gaat lassen is je emaille gelijk over een groot oppervlak verbrand. Wel ff checken of je uitkomt met de kolen schraper.
Of een andere leuke optie is een mooie BBQ tafel. Voor ?170 moet toch wel eea te maken/kopen zijn.

Ook ik heb een hele stroeve ervaring gehad met weber. Heeft me paar maanden strijd gekost. En dat MET een bonnetje en bankafschrift. Uiteindelijk weber bestookt met tientallen foto?s. En de leverancier die me hielp kreeg ik Mn garantie.
Ik had ooit een mooie witte weber. Maar na 3jr overal scheuren en roest. Emaille dat op behoorlijke stukken er af viel. Handvat was rondom geroest. Toen kreeg ik te horen dat ze enkel garantie geven op door roesten. Dus dat we een gat in de ketel moest roesten...
Blank staal in de buitenlucht roest 1/10mm per jaar. Dus als je 1mm staal hebt duurt het 10jr voor het door roest. Dus beetje makkelijk garantie geven. Zeker als de eerste paar jaar de emaille nog heel is. Dit uitgelegd en mocht uiteindelijk een nieuwe weber op gaan halen. Jippie...

Bram, bedankt voor de tip.

Vervelend om te horen dat het bij jou ook een mindere ervaring was.
Leo had ook al een slechte ervaring met zijn otg 67.

noskos zei:
Dat lijkt me een beter verdienmodel. Maar naar je klanten toe niet zo handig als je ziet dat de concurrentie langzaam voet aan de grond krijgt.

Helemaal gelijk Noskos, hoewel het natuurlijk helemaal niets mag uitmaken maar als die klant dan ook nog een van de beheerders is van een BBQ forum is het zeker geen slimme zet.

Hans zei:
noskos zei:

Helemaal gelijk Noskos, hoewel het natuurlijk helemaal niets mag uitmaken maar als die klant dan ook nog een van de beheerders is van een BBQ forum is het zeker geen slimme zet.

Wat een onzin, waarom zou een beheerder betere service moeten krijgen? Ze sponsoren het forum toch niet, of hebben geen banden hiermee. Service is service, ongeacht voor wie. En als Frits in zijn recht staat heeft hij dus recht op service. Het kan natuurlijk wel zijn dat het percentage ? vergoeding? afneemt met de jaren, maar daar zou dan ook iets van op papier moeten staan lijkt me. De crux is dus het ontbreken van de bon, en daar verschuilen ze zich achter, aangezien zoals Frits al zei, door middel van de letters het productiejaar bekend is.

De grootste fout die Weber m.i. heeft gemaakt is de fabrikage voor de niet USA markt naar Azie te verplaatsen.
vanaf die tijd is het voortdurend ellende met cracks in de emaile van de ketel, roosters waar het chroom vanaf valt etc.
Ik heb nog een weber (OT57) waarop de ventilatieschijf Made in USA Palatine ILL. staat.
tegenwoordig staat er Designed & Engineered in Palatine USA
Mijn OT57 is van 2006, ik twijfel of echt alle delen uit de USA komen van mijn ketel.
In ieder geval zijn ze ergens rond die tijd begonnen hun fabrikage naar Azie te verplaatsen wat de kwaliteit niet ten goede is gekomen.

Weet niet hoe het 10 jaar geleden zat, maar tegenwoordig kun je je Weber online registreren en gelijk je aankoop bon digitaal naar ze uploaden.
Dit moet dit soort problemen voorkomen, lijkt me, ze beschikken dan altijd over je aankoopbon.

Daarnaast vind ik dat ze, zeker door de eerder genoemde registratie van het jaar op de bbq zelf, altijd aan de ruime kant zouden moeten vergoeden.
Levert, zeker op de lange termijn, altijd meer goodwill en geld op.

Dominique zei:
Hans zei:
noskos zei:

Wat een onzin, waarom zou een beheerder betere service moeten krijgen? Ze sponsoren het forum toch niet, of hebben geen banden hiermee. Service is service, ongeacht voor wie. En als Frits in zijn recht staat heeft hij dus recht op service. Het kan natuurlijk wel zijn dat het percentage ? vergoeding? afneemt met de jaren, maar daar zou dan ook iets van op papier moeten staan lijkt me. De crux is dus het ontbreken van de bon, en daar verschuilen ze zich achter, aangezien zoals Frits al zei, door middel van de letters het productiejaar bekend is.

Dat zei ik reeds Dominique, maar we weten allemaal dat wat goodwill naar sommige personen meer zoden aan de dijk zet dan een botte afwijzing.
Zeker als je weet dat (zoals Noskos al stelde) er zoveel andere merken in de zelfde vijver aan 't vissen zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan