BasBQ
Beef en Steak

Weber 57 inbouwen in steigerhouten buitenkeuken

  • Onderwerp starter Michaelmiata89
  • Startdatum
M

Michaelmiata89

Gast
De titel zegt het al, Ik wil een van mijn OT's inbouwen in een (nog te bouwen) steigerhouten buitenkeuken.
Ik heb flink wat gegoogled en ben het een en ander tegen gekomen, maar niet zoals ik dat wil.

Mijn idee is om een meubel van circa 2,40 mrt te maken waarbij de ketel in het midden moet komen te hangen. Bovenkant ketel is bovenkant werkblad.
Links en rechts komen kastjes te zitten en het liefst zal ik ook in het midden, waar de ketel hangt een deurtje willen hebben.

De achterzijde van het meubel komt ongeveer op 10 cm van een houten schutting te staan waarbij de planken verticaal staan (half om half)
Aan de achterzijde van het meubel thv de ketel wil ik een stalen plaat maken als "hitte schild" welke niet helemaal tot beneden doorloopt.
Nu is mijn vraag of een deurtje aan de voorzijde (bij de ketel) de luchtstroom dusdanig negatief be?nvloed dat de BBQ niet warm genoeg meer kan worden?
Is het raadzaam om dat deurtje zo te construeren dat tijdens het grillen de deur eruit wordt gehaald, of zal een ventilatierooster/gaten voldoende zijn?

Ik kijk uit naar reacties.

Grt,
Michael
 
Ventilatierooster of gaten zal genoeg wezen.
 
Of de plank waar het deurtje aan de onderkant tegenaan komt een paar centimeter ondieper maken, heb je ook een mooie luchtspleet
 
Als de 57 OT twee handvaten heeft kun je hem daar mooi mee ophangen, dat heb ik ook gedaan.
 
ik zou voor genoeg ventilatie zorgen in ieder geval
 
je zou een schuifdeur onder de Weber kunnen maken, die je tijdens gebruik opzij schuift...
Ben benieuwd naar het uiteindelijke resutaat!
 
Binnenkort gaat mijn performer 57 een keukenblok in. De achterkant en zijkanten gaan dicht met aan de achterkant een luchtrooster. De voorkant laat ik helemaal open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan