BasBQ
Beef en Steak

Waterpan bij PP

 
 
 

WillemHvdW

Kooltjesharker
Berichten
177
Ik ga binnenkort maar weer eens PP maken op mijn frontier en ben benieuwd hoe jullie het doen met de waterpan op de wsm/frontier/smoker. Ik heb nu al verschillende methodes gebruikt maar blijf het een behoorlijk werk vinden om de pan na afloop schoon te maken:

Methodes die ik tot nu toe gebruikt heb:
  • Water in de pan
  • Pan afdekken met folie
  • Folieproppen in de pan en daarna afgedekt met folie
  • Zand in de pan en dan afdekken met folie

Welke methode gebruiken jullie het liefste en levert wat jullie betreft het minste schoonmaak werk op?
 
Ik bekleed hem met folie en water er in.
 
riona zei:
Ik bekleed hem met folie en water er in.

+1

Einde van de rit folie eruit halen en klaar. Bij de makro hebben ze folie die precies breed genoeg is om hele pan (WSM 47) te bedekken. Met water erin zorg je dat vlees minder snel uitdroogt en houd je de temperatuur wat stabieler
 
Ik gebruik de 'Folieproppen in de pan en daarna afgedekt met folie' variant
 
Frits zei:
Ik gebruik de 'Folieproppen in de pan en daarna afgedekt met folie' variant
Ik ook, voor wat schoonmaken van de pan beperk ik me tot de dag daarna de topfolie verwijderen. Periodiek doe ik de waterpan eens lekker schoonspoelen en voorzien van vers folie.
 
Folieproppen doe ik met mijn DigiQ, dan heb ik geen buffer nodig.
Handmatig de aardenwerkschaal, dan heb je een buffer om schommelingen op te vangen.

Als je geen ervaring hebt en je kunt je vuur nog niet goed beheersen dan gewoon water omdat dat ervoor zorgt dat de temperatuur niet heel hard doorschiet.
 
Dennis, heb je in combinatie met de DigiQ dan nog wel de (lege) waterpan in de alufolie verpakt t.b.v. easy cleaning en dan 2 of 3 proppen alufolie ter grootte van een tennisbal in de pan?
Ik vraag dat omdat ik sinds vandaag ook de DigiQ DX2 binnen heb.
 
Gewoon extra laagje folie op je (lege) pan. iets lager dan de rand verpakken. Als deze na het smoken vuil is kan je deze in een keer in vuilnis kieperen.
Nieuw bovenlaagje erop en je bent weer klaar. De rest kan je dan intact laten. 2 minuten werk
 
Ballen zijn ter grote van een golfbal, dan folie over de bovenkant, rustend op de ballen. Zo blijft het vet in de pan maar verbrandt niet omdat het niet direct op de hete pan ligt.
 
OK, beiden dank voor de tips....ik had morgen de WSM in 'vol ornaat' willen aansteken maar kreeg einde van de ochtend 'n email i.v.m. spoedzitting in Zug (CH) maandag eerste werk en ga dus morgen late middag al op reis....maar er komen nog dagen genoeg....trouwens de passing van 't RVS WSM deurtje van cajunbandit is niet zo optimaal, kiert op 1/4 deel van de bovenkant aan beide kanten meer dan de originele aluminium...heb deze terug geplaatst...RVS deurtje "knijpt" aan onderkant teveel waardoor er teveel spanning op komt te staan die het gapen aan bovenste deel veroorzaakt; nog eens in alle rust naar kijken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan