Beef en Steak

Wat te verwachten op een BBQ-wedstrijd als bezoeker?

Arie de Knaller

Stoker
Ik zag dat er eind juni weer een wedstrijd georganiseerd wordt in Dodewaard. Aangezien dit voor mij redelijk dichtbij is ben ik van plan om een keer te gaan buurten, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Zijn er alleen teams aan het barbecuen, of is er ook nog een programma omheen gebouwd?

Denk dat je de Riverland barbecue wedstrijd bedoeld.

Deze is in het laatste weekend van juni in Dodewaard.

Het is een wedstrijd volgens de regels van de KCBS, en als ik het goed lees is het een dubbele wedstrijd. Dus op vrijdag bereiden de teams het vlees voor om het zaterdag in te leveren, en op zaterdag zijn de voorbereidingen voor het vlees wat zondag wordt ingeleverd.
Er is op zaterdag ook een specifieke spareribs wedstrijd, alleen weet ik niet wat daar de regels voor zijn.

Als je de voorbereidingen graag wil zien, dan zijn de vrijdag en zaterdag leuk.
Wil je ook graag wat proeven dan is zaterdagmiddag en zondagmiddag tussen 1200 en 1400 de beste tijd.

Weet niet of er buiten de wedstrijd nog iets extra’s te doen, daarvoor kan je de organisatie een mailtje sturen.

Denk dat je de Riverland barbecue wedstrijd bedoeld.

Ja, inderdaad.

Deze is in het laatste weekend van juni in Dodewaard.

Het is een wedstrijd volgens de regels van de KCBS, en als ik het goed lees is het een dubbele wedstrijd. Dus op vrijdag bereiden de teams het vlees voor om het zaterdag in te leveren, en op zaterdag zijn de voorbereidingen voor het vlees wat zondag wordt ingeleverd.
Er is op zaterdag ook een specifieke spareribs wedstrijd, alleen weet ik niet wat daar de regels voor zijn.

Als je de voorbereidingen graag wil zien, dan zijn de vrijdag en zaterdag leuk.
Wil je ook graag wat proeven dan is zaterdagmiddag en zondagmiddag tussen 1200 en 1400 de beste tijd.

Weet niet of er buiten de wedstrijd nog iets extra’s te doen, daarvoor kan je de organisatie een mailtje sturen.

En anders ga ik er gewoon op de bonnefooi heen, het is maar een uurtje fietsen :geek:

Terug
Bovenaan Onderaan