Beef en Steak

wat te doen?

maroc

Gemarineerd
Het is hier al een paar keer aangehaald maar ik wil het toch nog een keer bespreken.

Ik heb aardig wat roestige spijlen in mijn rooster zitten.
Graag hoor ik van jullie wat ik hier het beste mee kan doen.

Hieronder een paar fotootjes

CAM00664_zps53358a89.jpg

CAM00663_zps29dd0861.jpg

CAM00665_zps818c821e.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp

Naar de winkel met de foto's, of een mailtje naar Weber.
Mijn rooster had geen roest, maar de chroomlaag liet los. Wel een nieuw
Rooster opgestuurd gekregen....

Klopt, en ook helaas dat je de oude retour moet sturen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon met de borstel ff er over heen, beetje olie er op, vaak genoeg gebruiken zodat roest geen kans heeft en verder negeren.

ik volg Danny, schuren, opstoken, olie erop, kwartiertje wachten en lekker vlees erop ;)

niet te hard boenen volgende keer
rooster word wel vergoed door weber

Na meerdere Weber roosters ben ik gestopt met borstelen. Gewoon een dagje laten staan even met een spons inzepen weer even wachten en hierna probleemloos de restjes verwijderen.

Ik borstel eigenlijk nooit, heel even na het Q-en en daarna als de Q voor de volgende sessie opgestookt wordt. echt schoonmaken doe ik niet. Ik zal het eens pro ren met opstoken, borstelen en daarna invetten.  :| :(

overstappen op een gietijzer rooster :)
en sowieso nooit schoonmaken, gewoon platbranden en verder q'en!

Voor als je niet voor gietijzer wilt gaan, wellicht het volgende idee:
Op mijn OTP57 gebruik ik sinds begin september de RVS uitvoering van het klapbare 57cm rooster.
Ervaring daarmee (en ik ben frequente user) is top: gewoon ff borstelen en klaar, absoluut geen spatje roest of afschilferend chroom/nikkel (tja, dat zit er ook niet op...)
De OTP staat gewoon buiten, afgelopen dagen ook 2 x gebruikt en me opnieuw verwonderd over de perfecte staat van het rooster ten opzichte van alle eerdere roosters die wel wat hebben opgelopen.
Dit rooster wordt vreemd genoeg in NL niet geleverd, het is Weber WE7437, in Duitsland wel te koop.
De webwinkel waar ik hem kocht heeft ze niet meer, maar hier is nog een andere (lagere prijs vond  ik niet nu, maar op typenummer kun je gaan zoeken)
http://rasenmaeher.motorgarten.de/epages/62221200.sf/?Locale=de_DE&ObjectPath=/Shops/62221200/Products/W_7437&ViewAction=ViewProductViaPortal

rvsroosterpicture_zps917120d3.jpg

rvsroostertekst_zpscf0b39ae.jpg

bedankt allemaal voor jullie input, ik ga nu even bedenken welke weg ik ga bewandelen.

MarBQ zei:
RedFox zei:
maroc zei:
bedankt allemaal voor jullie input, ik ga nu even bedenken welke weg ik ga bewandelen.
Hier heb ik aanvullend nog een beter adres:
http://www.eurotexx.de/product_info.php?products_id=1043
Euro 45,90 excl. verzendkosten.

Ik heb er net maar eentje bestelt!!
Dat is een uiterst goede beslissing Marco!
Je krijgt er geen spijt van, dat uit eigen ervaring.
Laat t.z.t. maar horen over je ervaringen.

Terug
Bovenaan Onderaan