Beef en Steak

Wat te doen met grote batch eigen gemalen worst en burgers?

Dravik

Tondelzoeker
Hoi!

Ik heb een vleesmolen gekocht voor m’n KitchenAid en wil nu wat gaan testen met worsten en burgers, maar als ik wat kilo vlees koop is dat niet met z’n tweetjes op te krijgen die dag.

Dus mijn vraag is; kan ik m’n worsten en burgers ook invriezen?

Zo ja, hoe snel moet dat? Hoe lang kan het bewaard blijven? Wat is beste manier om te bewaren in de vriezer: bakje, zakje, los? En verdere tips waar ik aan moet denken?

Je kan er ook je buren en vrienden blij mee maken 😉.
Je kan het gewoon invriezen. Ik zou de burgers en de worsten eerst gewoon invriezen op een bord en dan vacuüm verpakken. Dan kan je het zeker drie maanden bewaren in de vriezer.

Ik maak liever vrienden blij met vlees dat ik zelf van de bbq haal, dan weet ik ook zeker dat het goed wordt bereidt :p

Vacumeren is een must?

Zowel kip, rund als varken is prima in te vriezen?

Een feestje organiseren, dan is dat vlees meteen op;)
Vacumeren is op zich geen must, maar het verlengt de bewaartijd wel aanzienlijk.

maar het verlengt de bewaartijd wel aanzienlijk.
Enorm schoon (hygiene) werken ook.
Bij worst komt dit wat nauwer dan bij burgers.

Ja je kan alles invriezen, doen wij hier al jaren.
Als ik worst maak maak ik minimaal een kilo, en ik ben hier in huis de enige die ze eet.
Je begrijpt wel dat ze dan wel ff in de vriezer liggen hier.

Ik maak liever vrienden blij met vlees dat ik zelf van de bbq haal, dan weet ik ook zeker dat het goed wordt bereidt :p

Vacumeren is een must?

Zowel kip, rund als varken is prima in te vriezen?

Met vacumeren voorkom je vriesbrand, maar het is niet dat het zonder te vacumeren eerder bederft ofzo. De lage temperatuur voorkomt dat het vlees bederft.

T,T & T is voor Tips Tricks en Tutorials, vragen horen in de rookkamer.
Ik verplaats deze even

in het verleden maakte ik nog wel eens een flinke batch burgers. Deze wikkelde ik in de huishoudfolie en hop, de vriezer in.
ging prima
nu is er in de loop van de tijd een vacuüm apparaat aangeschaft omdat er toch wel vaak eea de vriezer in ging (pulled pork, worst, spek, bacon, zalm, etc etc)
als we nu worst maken, is dat vaak 2 kilo of meer. ook die liggen (gevacuummeerd) meerdere maanden in de vriezer.

als je geen vacuüm apparaat heb kan je ze in ziplockzakjes doen, lucht eruit zuigen, of in een bak water laten zakken, en dan vlug dichtdrukken zodat ze nagenoeg vacuüm zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan