Beef en Steak

wat doe ik fout ?

DannyG

Tondelzoeker
Heb recent voor de eerste keer spareribs gemaakt via de 3 2 1 methode van Noskos. Helaas waren deze aangebrand maar gelukkig nog wel eetbaar en vraag mij af wat ik verkeerd heb gedaan. De eerste 2 stappen ( indirect rond 120 ) voltooid en de spare ribs zagen er goed uit. Na het uitpakken de barbecue naar 200 graden gebracht ( indirect ) ingesmeerd en max 30 minuten er op laten liggen. De ribs waren al heel snel op 90 graden en zelf niet goed opgelet hoe ze er fysiek uitzagen mede doordat het al donker was buiten. Lastig om voor jullie te bepalen waar het hier fout is gegaan maar eventuele feedback is welkom. zaklantaarn is inmiddels aangeschaft, die tip mag je achterwege laten ;-)

Als je aflak saus suiker bevat ( die kans is groot) dan verbrand die boven de 160-170 graden............
Beter de BBQ op 120-130 graden houden en de saus rustig in laten drogen.
Wat garing betreft hoeft er niets meer te gebeuren.

Een beetje licht op je werk is idd niet verkeerd. Bij de Action hebben ze ook handige hoofdlantaarns ;)

Te hoge temperatuur en precies wat Cherrywood hierboven zegt, suikers in de marinade verbranden te snel (het gebeurde me op de kookles) better wat langer en op lage temperatuur, en blijven oefenen totdat gelukt is, succes!

Eigenlijk een combinatie van temperatuur en tijd.
Die hoge temperatuur is op zich geen ramp als je ze er een korte tijd inlegt.
Maar ik begrijp niet dat je met deze bereiding bewust de temperatuur van 120 naar 200 omhoog hebt laten komen. :unsure:
Er zijn bereidingen waar dat wel handig is, om een krokante korst of vel te krijgen, zoals buikspek met of zonder zwoerd maar niet bij spare ribs.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan