Beef en Steak

Wat algemene vragen mbt accesoires

Wailer

Stoker
Heren en dames,
Ik heb heb een MT GBS en een sear grate. Zou graag uitbreiden met pizza steen. Maar de vraag is... Een gbs steen, of kan ik gewoon een willekeurige pizzasteen ook gewoon OP mn rooster leggen.. Lijkt me geen probleem toch? En hoe heet kan ik doorgaans de weber opstoken zonder dat die er mee op houdt?

En nog een ander vraagje mbt vis. Ik zag sardines in de makrofolder staan en waande me direcht terug aan de portugese kust, in cascais...

Dit zijn visjes ipv vissen. Is een klem onmisbaar, of gewoon spies door een aantal en zo op het rooster lekker direct grillen? Klem lijkt heel praktisch, maar goed is ook echt nodig voor die paar keer dat ik m misschien gebruik?

Dank weer!

Heb zelf de pizza steen van Weber (?39.95) en een pizza steen van de Hema (14,95). Vindt ze allebei erg fijn maar twijfel toch sterk om de Weber om te ruilen naar een Hema steen, wat groter en wanprestatie dunner...

En die leg je gewoon op je rooster? En hema dus beter dan weber?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Heb de gbs versie hier, die gebruik ik ook los op het rooster van me ei. Gaat prima. Zal andersom net zo goed gaan

Ja, heb zelf een Genesis E330 met GBS maar ik zie de meerwaarde van een GBS versie tenopzichte van losse steen niet.

De Hema steen van zeker niet tegen, uiteindelijk is het allemaal het zelfde materiaal, alleen de diktes willen wat verschillen. Voor ?14,95 kan In mijn ogen 'niet de fout in gaan', ooit een duurdere Weber/Egg steen kan je altijd nog aanschaffen.

Enigste wat ik dan weer mis is een betaalbare schep, ja die van Weber is ?35 en dan valt opzich nog mee maar volgens mij moet dat ook voor rond de ?15 lukken...

Wat betreft de temperatuur, ik weer niet wat voor BBQ je exact hebt maar mijn BBQ stook ik op tot maximaal (400 graden op de pizza steen), daarna zet ik hem altijd wat lager, al moet ik toegeven dat ik dat en nog wel eens vergeet en dat het qua temperatuur op gevoel gaat

Voor een betaalbare schep (DIY) ga je naar de Action; stoffer en blik voor 3 euro ofzo. Blik platslaan = cheap ass pizzaschepje :)

Zullen die net zo lekker glijden? Maar goed, ik ga het eens proberen  :P

Toppe zei:
Ja, heb zelf een Genesis E330 met GBS maar ik zie de meerwaarde van een GBS versie tenopzichte van losse steen niet.

De Hema steen van zeker niet tegen, uiteindelijk is het allemaal het zelfde materiaal, alleen de diktes willen wat verschillen. Voor ?14,95 kan In mijn ogen 'niet de fout in gaan', ooit een duurdere Weber/Egg steen kan je altijd nog aanschaffen.

Enigste wat ik dan weer mis is een betaalbare schep, ja die van Weber is ?35 en dan valt opzich nog mee maar volgens mij moet dat ook voor rond de ?15 lukken...

Wat betreft de temperatuur, ik weer niet wat voor BBQ je exact hebt maar mijn BBQ stook ik op tot maximaal (400 graden op de pizza steen), daarna zet ik hem altijd wat lager, al moet ik toegeven dat ik dat en nog wel eens vergeet en dat het qua temperatuur op gevoel gaat
Ik heb een weber mt gbs, weet niet of die geschikt is voor 400graden.

Een idee om er naast briketten dan ook hout bij te doen?

Volgens mij als je kokos briketten neemt moet het goed komen, over het algemeen wordt de barbecue er niet beter van als je hout gaat stoken in een barbecue...

Ondanks dat Emmaile 800 graden aan moet kunnen word hout wellicht te warm, ik stook geregeld hardhout of douglas op in een gietijzeren vuurkorf en die wilt toch wel rood gaat kleuren als ik een combinatie van hardhout en douglas gebruik:)

Is 400 graden een mooie temperatuur?
Want ik heb net voor het eerst mijn pizza steen uitgeprobeerd.
In mijn american smoker (in de vuurkamer )maar na 20 seconden was de bodem al zwart.
Nou weet ik alleen de temperatuur in de vuurkamer niet.

Terug
Bovenaan Onderaan