BasBQ
Beef en Steak

Warm gerookte makreel

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Nou vandaag voor het eerst eens een poging gewaagd om vis te roken. Ik heb 3 makreeltjes gehaald, wilde eigenlijk rode poon, maar die was helaas uitverkocht. Dus toch maar makreel gekocht. Een pekel gemaakt van 50g zout per liter, totaal 2,5 ltr gemaakt. Visjes een beetje getrimd en hup in de ziplockzak.  Een nachtje in de koelkast en vanmorgen vroeg al gespoeld en te drogen gelegd. Na een uurtje of 5 de WSM aangestoken en de visjes erop gelegd. Wilde ze eerst laten hangen soort constructie gemaakt van wat spiezen maar dat werd niks. Binnenkort maar eens kijken voor zo'n mooi rekje.
Helaas ging de temp al snel richting de 100?C, nog wat kooltjes weggehaald maar rond de 60 wat ik graag wilde lukte niet echt. Misschien volgende keer eens op de OTP proberen. Al met al hebben ze er toch nog bijna 1,5uur opgelegen. Lekker ingepakt in wat bakpapier en zojuist een stukje geproefd en het resultaat mag er zeker zijn. Lekker mals visje met een lekkere rooksmaak. Punten waar ik nog aan moet werken is vooral gaan leren hoe ik nog lower kan op de WSM.










 
Zien er best goed uit!
Dat blijft altijd een strijd die lage temperaturen. Ik maak in ieder geval  altijd een klein vuurtje.
Beter een keer bijvullen als te veel brandend materiaal.
 
Aah lekker.. Niks beters als een vers en nog warme gerookte makreel.
Ging misschien niet zoals gepland,maar er moet een hoop gebeuren voordat zo'n makreel echt niet meer lekker is.
De kleur is wel fantastisch zo..
 
Dat ziet er wel erg lekker uit zeg!
 
Ziet er toch mooi uit. Volgende keer wat meer maken zodat we kunnen proeven!
 
Dat ziet er prima uit!!
 
Grappig, ik was vrijdag bij de Makro voor poon en kwam thuis met makreel.... :p

Ze zien er goed uit!
 
Mooie Kreeltjes!
 
warm gerookte Makreel is echt lekker. Ik mik ze er zo op 90-100 graden 45 minuten, klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan