BasBQ
Beef en Steak

Waarom een weber wga

 
 
 
 

Edvdmm

Kooltjesharker
Berichten
144
Ik zie hier veel lovende dingen staan over de weber wga, nu vroeg ik mij af (en ik wil niet vloeken): waarom ?75 of meer uitgeven voor een barbecue terwijl je een bijna dezelfde kan kopen voor ?20 bij de lidl
https://www.lidl-shop.nl/FLORABEST-Tafel-BBQ/p100218255
Ik heb zelf geen ervaring met dit soort barbecues maar ben aan het zoeken voor een mooi model om mee te nemen op vakantie. Betaal je hier voor veel dingen die echt toevoegen of betaal je ook veel voor de weber-naam?
 
de WGA is gewoon een alles kunner, je kan er High&fast mee, je kan er low&slow mee, direct en indirect.
dus zijn geld meer als dubbel en dwars waard.
Gaat zomaar 20 jaar mee
 
Denk dat er behoorlijk wat verschil zit in de kwaliteit van het materiaal , maar als je hem puur en alleen voor de vakantie meeneemt zal ie wel voldoen.
Maar zeker voor BBQ's geld ook dat goedkoop duurkoop is!
 
Leo zei:
de WGA is gewoon een alles kunner, je kan er High&fast mee, je kan er low&slow mee, direct en indirect.
dus zijn geld meer als dubbel en dwars waard.
Gaat zomaar 20 jaar mee

Leo  +1

En als je hem mee wilt nemen op vakantie b.v. is hij heel handig in te pakken tot een klein vierkant pakketje.  ;) !
 
Leo +1

een WGA is niet alleen voor op de camping, maar vooral voor de doordeweekse BBQ. Weinig briketten nodig, snel gebruiksklaar en groot genoeg voor de gezinsmaaltijd
 
Minpuntje voor de Lidl: luchtinvoer niet regelbaar (voor zover ik op de foto's kan zien). Low & Slow kun je dus vergeten.

In die 75 zit vast een stukje naam, maar je mag er eigenlijk vanuit gaan dat ze lang mee gaat. Voor 20 euro heb je vast een goede bbq voor op vakantie, maar dan kom je er waarschijnlijk ook achter dat je toch liever die van Weber had willen hebben.
 
11a00b3446ef59cddd5a3005252edaf0.png


Wel lucht toevoer
 
Dat is weer een andere variant dan de eerste link.  :-O