BasBQ
Beef en Steak

Waarom een weber wga

 
 
 
 

Edvdmm

Kooltjesharker
Berichten
144
Ik zie hier veel lovende dingen staan over de weber wga, nu vroeg ik mij af (en ik wil niet vloeken): waarom ?75 of meer uitgeven voor een barbecue terwijl je een bijna dezelfde kan kopen voor ?20 bij de lidl
https://www.lidl-shop.nl/FLORABEST-Tafel-BBQ/p100218255
Ik heb zelf geen ervaring met dit soort barbecues maar ben aan het zoeken voor een mooi model om mee te nemen op vakantie. Betaal je hier voor veel dingen die echt toevoegen of betaal je ook veel voor de weber-naam?
 
de WGA is gewoon een alles kunner, je kan er High&fast mee, je kan er low&slow mee, direct en indirect.
dus zijn geld meer als dubbel en dwars waard.
Gaat zomaar 20 jaar mee
 
Denk dat er behoorlijk wat verschil zit in de kwaliteit van het materiaal , maar als je hem puur en alleen voor de vakantie meeneemt zal ie wel voldoen.
Maar zeker voor BBQ's geld ook dat goedkoop duurkoop is!
 
Leo zei:
de WGA is gewoon een alles kunner, je kan er High&fast mee, je kan er low&slow mee, direct en indirect.
dus zijn geld meer als dubbel en dwars waard.
Gaat zomaar 20 jaar mee

Leo  +1

En als je hem mee wilt nemen op vakantie b.v. is hij heel handig in te pakken tot een klein vierkant pakketje.  ;) !
 
Leo +1

een WGA is niet alleen voor op de camping, maar vooral voor de doordeweekse BBQ. Weinig briketten nodig, snel gebruiksklaar en groot genoeg voor de gezinsmaaltijd
 
Minpuntje voor de Lidl: luchtinvoer niet regelbaar (voor zover ik op de foto's kan zien). Low & Slow kun je dus vergeten.

In die 75 zit vast een stukje naam, maar je mag er eigenlijk vanuit gaan dat ze lang mee gaat. Voor 20 euro heb je vast een goede bbq voor op vakantie, maar dan kom je er waarschijnlijk ook achter dat je toch liever die van Weber had willen hebben.
 
11a00b3446ef59cddd5a3005252edaf0.png


Wel lucht toevoer
 
Dat is weer een andere variant dan de eerste link.  :-O

En waar maken we ons druk om: een mening is geen feit. Als je het hier vraagt kun je verwachten dat je de Weber als advies krijgt o.b.v. ervaring (en zoveel alternatieven waren er nu ook weer niet). Dat wil niet zeggen dat andere merken slecht zijn.

20 euro voor een bbq die je wilt meenemen op vakantie is geen geld, het zal ook zeker zijn werk doen.
 
Ik heb hem gehaald en binnen een uur terug gebracht.
- lucht toevoer niet regelbaar
- een kolenbakje ipv rooster niet handig als je hem wilt modificeren
- geverfd ipv ge?mailleerd
- oogt niet degelijk
- goedkoop plastic handvat smelt meteen weg als je niet uit kijkt.

Voor ?60,- meer heb je een weber en dat heb ik er voor over
 
Inmiddels bezig een wga aan te schaffen, vooral de ervaring die woodpecker er mee heeft was in deze doorslaggevend, zo'n ding vast hebben is toch anders dan op een plaatje van internet
 
Kleine tip als je interesse hebt.

Koop er een kleine firestarter bij van Weber. Slijp je grillrooster in 2'en. Maak een zakje briketten en een zakje met wat hout, aanmaakblokjes en lucifers. 
Zaag de uiteinde van een tang en schoonmaakborstel af. Koop een klein kruidenshakertje.
Doe dit alles bij elkaar in je WGA tezamen met een paar handschoenen en doe de deksel er bovenop. Zo heb je een kant en klaar pakketje wat direct klaar voor gebruik is. Zeker handig als je op vakantie gaat. Op youbtube zijn voldoende leuke filmpjes te vinden om mooie modificaties uit te voeren.
Veel plezier met je aankoop gewenst.
 
De WGA is zo geweldig dat er ook El Cheapo's van zijn... je ziet aan de reactie van Woodpecker mooi wat de concessies zijn. Maak zelf je keuze... mijn WGA was 99 maar voor 75 zou ik niet twee keer nadenken.
 
Gamma heeft 25% korting op o.a. bbqs aankomende... week? weekend? T/m de 11e als ik het goed had gelezen ;)
 
Laag en traag gaat ook heel fijn op de WGA. Topding.

IMG_1548.jpg
 
En nog meer tevreden gebruikers!
33ea39ca67b230abc9583500578750a7.jpg
 
@ Ceriel ,  Dikke + 1.
"t is gewoon een fijn ding om mee te werken.  :) !
 
WGA is super. Mijne is 25 jaar oud (woody) en nog in perfekte staat ondanks dat hij vaak gebruikt wordt. Heb hem wel voorzien van gietijzeren roosters.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan