BasBQ
Beef en Steak

Waaraan moet een thermometer voldoen

 
 

Looney

Kooltjesharker
Berichten
222
Hallo allemaal,

Vanuit mijn hobby ben ik regelmatig bezig met electronica. Zo ben ik een tijdje besmet met het Arduino virus en kan ik vanuit mijn werk, gemakkelijk aan professionele thermokoppels komen voor niet al te gekke prijzen.

??n en ??n opgeteld krijg je dan het idee om een weersbestendige, draadloze thermometer te maken die je kan aflezen met je smartphone, tablet of PC.

De vraag is dan, waaraan moet deze voldoen?
Ik doe alvast een voorschot;

- Vleesthermometer van 0 - 200 graden
- Grill thermometer van 0 tot 400 graden
- Lokaal afleesbaar
- Lokaal alarm (pieper, licht, toeters/bellen?)
- Via draadloos internet verbinding met het "thuis" netwerk
- Wellicht rechtstreeks met mobiel/tablet/laptop?

Zijn er meer wensen/eisen?
 
Meerdere probes lijkt me ook handig.
 
De vleesprobe hoeft eigenlijk niet meer aan te geven dan tussen de 5 en 100 graden. Van koelkast tot gaar zeg maar.
Je zou voor de grap eens kunnen kijken wat 'de concurrentie' doet. iGrill en Maverick enzo.
Directe instellingen voor veelgebruikte pit-temperatuur en kerntemperatuur combinaties voor verschillende vlees- en vissoorten lijkt mij wel heel handig bijvoorbeeld.
 
signaal of de BBQ temp oploopt of afneemt tov een ingestelde range. (tendens)
spatwaterdicht.
intuitieve interface
alarm-led of akoestisch signaal
graden C en F
 
Ik hoor wel wanneer hij klaar is. Ik wil er wel 1!! :D :D :D
 
Looney zei:
Hallo allemaal,

Vanuit mijn hobby ben ik regelmatig bezig met electronica. Zo ben ik een tijdje besmet met het Arduino virus en kan ik vanuit mijn werk, gemakkelijk aan professionele thermokoppels komen voor niet al te gekke prijzen.

??n en ??n opgeteld krijg je dan het idee om een weersbestendige, draadloze thermometer te maken die je kan aflezen met je smartphone, tablet of PC.

De vraag is dan, waaraan moet deze voldoen?
Ik doe alvast een voorschot;

- Vleesthermometer van 0 - 200 graden
- Grill thermometer van 0 tot 400 graden
- Lokaal afleesbaar
- Lokaal alarm (pieper, licht, toeters/bellen?)
- Via draadloos internet verbinding met het "thuis" netwerk
- Wellicht rechtstreeks met mobiel/tablet/laptop?

Zijn er meer wensen/eisen?
Klinkt als een heatermeter, maar dan waterdicht... Die doet alles wat je wil, plus een fan aansturen, indien gewenst. (al heeft dat ding volgens mij geen lokale alarmfunctie)
 
eikie zei:
Klinkt als een heatermeter...
....al heeft dat ding volgens mij geen lokale alarmfunctie

Ech wel!
 
Die van mij lag laatst te piepen als een malle :)
 
eikie zei:
Looney zei:
Hallo allemaal,

Vanuit mijn hobby ben ik regelmatig bezig met electronica. Zo ben ik een tijdje besmet met het Arduino virus en kan ik vanuit mijn werk, gemakkelijk aan professionele thermokoppels komen voor niet al te gekke prijzen.

??n en ??n opgeteld krijg je dan het idee om een weersbestendige, draadloze thermometer te maken die je kan aflezen met je smartphone, tablet of PC.

De vraag is dan, waaraan moet deze voldoen?
Ik doe alvast een voorschot;

- Vleesthermometer van 0 - 200 graden
- Grill thermometer van 0 tot 400 graden
- Lokaal afleesbaar
- Lokaal alarm (pieper, licht, toeters/bellen?)
- Via draadloos internet verbinding met het "thuis" netwerk
- Wellicht rechtstreeks met mobiel/tablet/laptop?

Zijn er meer wensen/eisen?
Klinkt als een heatermeter, maar dan waterdicht... Die doet alles wat je wil, plus een fan aansturen, indien gewenst. (al heeft dat ding volgens mij geen lokale alarmfunctie)
Of mijn project wat natuurlijk weer een heatermeter variant is, alleen dan over meerdere kastjes verdeeld ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan