BasBQ
Beef en Steak

Waar bestel je chuckroast met een goeie vetdooradering?

meinonA

Stoker
Berichten
274
Hallo allemaal,
Een tijdje geleden bestelde ik een chuck roast. Het enige vet wat eraan zat was het middenstuk.
Later kocht ik chuck steaks en die waren helemaal dooraderd.
Mijn eigen slager is te duur en ik heb geen groothandelpas. Weten jullie een internetslager die chuck roast verkoopt met een goeie vetdooradering?

Alvast bedankt voor jullie links.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Tja, dit is een lastige. Ik neem aan dat je er dus geen pulled beef van gaat maken?
Ik heb ervaring met 2 producten:
The Meat Lovers a 20 euro per kg. Vetdooradering is echt een stukje minder, al moet ik zeggen dat mijn stuk in het echt er anders uitzag, maar wel een duidelijke dikke streep met vet in het midden en verder rood vlees. Prima voor pulled beef, prijs is redelijk laag.

Beef en Steak USA Grain Fed a 30 euro per kg
Je ziet het al aan de foto, zo was hij bij mij ook, duidelijk meer doordring en geen grote vet streep in het midden. Ik vind dit zonde om pulled beef van te maken en heb deze dan ook besteld om er steaks van te maken ipv door te garen tot 95gr.
Nu heeft B&S ook URUGUAYAANSE CHUCK ROAST maar deze heb ik nooit besteld. Ik kan nergens vinden of USA grain fed ook 120 dagen of juist langer graangevoerd is.
Graag of gras gevoerde runderen (en ras natuurlijk) geven heel ander vlees, als je specifiek vlees zoekt dan moet je je verder verdiepen in rassen en voer dat ze eten.
 
Ik heb die Uruguyaanse van Beef en Steak wel eens besteld. Mooi vlees, goede ervaring mee gehad. Had ‘m 3 uur gerookt en daarna gestoofd in een pittige adobo-achtige saus tbv taco’s. Was erg mals en smaakvol.

Maar met stoven kom je al gauw goed weg in vergelijking met alleen roken.
 
Hallo allemaal,
Een tijdje geleden bestelde ik een chuck roast. Het enige vet wat eraan zat was het middenstuk.
Later kocht ik chuck steaks en die waren helemaal dooraderd.
Mijn eigen slager is te duur en ik heb geen groothandelpas. Weten jullie een internetslager die chuck roast verkoopt met een goeie vetdooradering?

Alvast bedankt voor jullie links.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Niet dat ik antwoord verwacht maar toch een reactie.
Dat slagers duurder zijn dan supermarkten vind ik niet juist. De slagers die ik bezoek zijn ongeveer even duur als de super. Soms iets duurder maar dan heb je 9 van de 10 keer wel een kwalitatief beter stuk vlees.
De naam groothandel staat niet equivalent voor goedkoop, dat is een veelgemaakte misvatting.
Het vlees dat je bij de groothandel koopt is van Horecakwaliteit, klasse A dus.
En dat is meestal duurder dan wat je bij de slager of super koopt maar je hebt wel vlees van topkwaliteit en delen/rassen die je niet doorgaans als consument in de super tegenkomt zoals Australisch grainfed Angus of Iberico varkensdelen. Zelfs mijn poelier heeft geen Poussin, Mechelse koekoek, of Bresse kip,
Hanos wel, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan