BasBQ
Beef en Steak

Vraagje voor de primo gebruikers

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Welke accessoires(naast een tafel ;)) raden jullie me aan voor een Primo oval XL? Ik wil hem zowel voor "hot and fast" als voor "low and slow" kunnen gebruiken en het zou ook wel fijn zijn om met twee verschillende temperatuur zones te kunnen werken.
 
Dat is een makkelijke vraag.
Gewoon alles erbij nemen. Het enige waar je nog over na kunt denken zijn de verhoogde roosters omdat de xl al best wel een grote oppervlakte heeft.
 
De deflector plates / d-plates. Die zorgen ervoor dat je indirect kunt grillen, weet niet of die erbij zitten standaard.
 
You got mail 8)

Heb zelf de drip racks, d- plates, extended rack ( nog 1 nodig, had er 1 besteld, was even vergeten dat dit niet per set ging)
En fire divider, maar die nog niet gebruikt. En wil nog cast iron grinddle hebben.
Grate lifter is erg makkelijk.
Rib rack ziet er mooi uit, maar gebruik hem niet echt vaak, ruimte zat.


 
D-plates icm druiprekken. Dat is het minste wat er bij hoort om optimaal te genieten van je primo. Een pook is handig voor het verwijderen van de as. De vuurverdeler is ook een handig accessoire, zeker voor de liefhebbert van direct/indirect, maar ook om brandstof te besparen. Met de grill extenders is het feest helemaal compleet en kan de straatbarbecue voortaan bij jou in de tuin :p
 
Gerard777 zei:
D-plates icm druiprekken. Dat is het minste wat er bij hoort om optimaal te genieten van je primo. Een pook is handig voor het verwijderen van de as. De vuurverdeler is ook een handig accessoire, zeker voor de liefhebbert van direct/indirect, maar ook om brandstof te besparen. Met de grill extenders is het feest helemaal compleet en kan de straatbarbecue voortaan bij jou in de tuin :p

een echte verkoper die gerard! jammer dat je mijn vrouwtje op het treffen nog niet hebt kunnen overtuigen ;)
 
Iedereen bedankt voor de info!

Ik heb nog een vraagje, gebruiken jullie een hoes om de primo en tafel een beetje te beschermen tegen weersinvloeden? Zo ja is er een betaalbaarder alternatief voor een originele hoes?
 
wat is jou beweegreden om voor de primo te gaan en niet voor de BGE of een andere keramische bbq?
 
Denk dat het ovaal in plaats van rond is, was tenminste voor mijn de reden om voor de primo te kiezen. Daardoor makkelijker een direct en indirect gedeelte te hebben door middel van 1 dplate en of gebruik van fire divider.

Maar kan het natuurlijk mis hebben en heeft hij een heel andere reden ( 1 andere reden weet ik wel, maar weet niet of ik die kan vertellen 8)
 
Ik ben nog niet zo ver (rijk  :) ) dat ik aan de keramische bbq ga.
Toch wil ik er ooit wel eens aan, vandaar mijn vraag wat de beweegredenen van mensen zijn om voor een bepaald type of merk te kiezen
 
Meer dan redelijken vraag, zeker als je ooit plannen heb om de stap te maken.
Is tenslotte een aardige uitgaven die je dan doet, en dan wil je niet zoiets van had ik dat maar geweten/gevraagd.

 
RoBBQ zei:
Denk dat het ovaal in plaats van rond is, was tenminste voor mijn de reden om voor de primo te kiezen. Daardoor makkelijker een direct en indirect gedeelte te hebben door middel van 1 dplate en of gebruik van fire divider.

Dat zijn inderdaad de belangrijkste redenen voor mij. Buiten het feit dat ik nu al een jaar lang moet aanhoren hoe fijn het hebben van een primo is, zodat ik dus behoorlijk gebrainwashed ben. ;)
 
helder, ik zie ook wel wat in dat ovale van de primo, maar wil graag de argumenten van anderen horen
 
Ik vind ook de vorm wat handiger dan rond. Je hebt altijd direct en indirect beschikbaar zonder te hoeven om te bouwen.
Volgens mij is het wel zo dat een ronde net wat egaler warm zal worden. Maar als ze op temperatuur zijn weet ik niet of dat veel zal schelen.
 
Zou je zo'n Primo ook met kokosbriketten kunnen stoken of moet je perse met (BlackRanch ??) houtskool gebruiken?
 
Dick3G zei:
Zou je zo'n Primo ook met kokosbriketten kunnen stoken of moet je perse met (BlackRanch ??) houtskool gebruiken?
Je kunt er ook briketten in stoken. Maar ik vind houtskool beter en sneller reageren op het regelen van de temperatuur.
En het geeft een lekker smaakje.
Maar dat is persoonlijk.
 
Geen idee eigenlijk, zins de primo hier staat , eigenlijk meteen op houtskool over gegaan.
Hij is lekker zuinig met het verstoken daarvan, geen idee of dat ook zou zijn met brikketten.
 
Het argument is altijd dat door de as van de briketten de luchttoevoer snel dicht zit. Ik denk zelf dat dat bij een goede kokosbriket wel mee zal vallen. Leuk om een keer te testen :)

Zelf gebruik ik geen blackranch. Blackranch heeft een uitgesproken smaak en ik voeg liever mijn eigen rooksmaakje toe.
 
noskos zei:
Het argument is altijd dat door de as van de briketten de luchttoevoer snel dicht zit. Ik denk zelf dat dat bij een goede kokosbriket wel mee zal vallen. Leuk om een keer te testen :)

Zelf gebruik ik geen blackranch. Blackranch heeft een uitgesproken smaak en ik voeg liever mijn eigen rooksmaakje toe.

Wat gebruik jij voor houtskool?
 
Terug
Bovenaan Onderaan