Beef en Steak

Vraag: Pangasius koud roken

BBkju

Tondelzoeker
Hoi allemaal, ik heb een vraag over koud roken.
Ik wil binnenkort gaat koud roken voor het eerst. Ik heb de 500 gram zalm net in de droge pekel gelegd, maar dacht ook meteen nog een andere vis koud te roken. Impulsief heb ik toen een pangasius filet van 380 gram gekocht.
Mij lijkt dat ik die in soortgelijke pekel kan leggen, maar klopt dat ook?

Tips adviesen zijn van harte welkom.

Op zich kan dat wel. Goed op gewicht zout en suiker doseren. Panga is vaak diep gevroren geweest en heeft daardoor vrijwel geen structuur. De vis kan zeker niet hangen, ik denk dat je liggend op bakpapier kunt proberen. Maar zal lastig worden.

Op zich kan dat wel. Goed op gewicht zout en suiker doseren. Panga is vaak diep gevroren geweest en heeft daardoor vrijwel geen structuur. De vis kan zeker niet hangen, ik denk dat je liggend op bakpapier kunt proberen. Maar zal lastig worden.
zal die door het pekelen niet soort van opnieuw binden waardoor het een minder slap geheel word ondanks dat het al diepgevroren is geweest? hangen zal indd niet gaan verwacht ik.

Ben benieuwd soms moet je er gewoon voor gaan

Ten eerste echt enorm bedankt en fijn dat ik hiermee geholpen word.
Ik wil beide vissen in mijn kamado liggend (koud) roken. Dus hangen was ook nog niet in mij opgekomen. Maar wie weet had ik dit anders een andere keer wel gedaan. Dus bedankt voor de antwoorden. Heel fijn jullie hulp.

Terug
Bovenaan Onderaan