Beef en Steak

Vraag over Napoleon Rogue 525 RSIB

Huisje_boompje_barbeque

Kooltjesharker
In verband met gemak heb ik een gas BBQ voor erbij gekocht.
Het gaat om de Napoleon rogue 525 rsib met infrarood zij +achterbrander.
Ik vraag mij af of iemand weet waarom de achterbrander niet gecentreerd in het midden zit.
In veel situaties zou je deze namelijk combineren door 2 zijbranders aan te zetten.
Met het gebruik van een driptray zou dat betekenen dat deze enigszins directe hitte pakt van de linker brander.
Levert dit nog problemen op of is dit met een bepaalde reden zo ontworpen?
Als voorbeeld een foto van de versie met 3 branders waar de achterbander ook zo gek gepositioneerd is.
Ook vroeg ik mij af of het rooster ''Porcelainized Cast Iron'' geseseasoned moet worden zoals ook met pannen of dutch ovens?

Alvast bedankt voor degene die mij van wat info kan voorzien.

1722846688458.png

Porcelainized Cast Iron hoef je verder weinig aan te doen.
Wel met beleid schoonmaken.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

In de handleiding van mijn Rogue staat dat je de achterbrander niet in combinatie met de andere branders mag gebruiken. Dus dan is er geen probleem wat de plaats betreft 😉

In de handleiding van mijn Rogue staat dat je de achterbrander niet in combinatie met de andere branders mag gebruiken. Dus dan is er geen probleem wat de plaats betreft 😉dst heb ik

Dat klopt en daar heb je gelijk in.
Maar stel nou:

Je hebt de achterbrander aan en merkt dat het te hard gaat aan de buitenkant van bijvoorbeeld buikspek met zwoerd.
Dan wil je het afmaken met indirecte hitte.
Normaal gesproken zou je dan de achterbrander uitzetten en de twee buitenste branders aan. Met deze positionering zou je driptray dan dus half boven je linker brander zitten. Dat lijkt mij niet ideaal, vandaar mijn vraag hierover.

Ik weet niet op welke temperatuur je wil werken maar met 1 zijbrander aan kom ik al een aardig eind.

180 graden indirect. Met 1 brander aan komt de warmte van 1 kant. Met een spit draai je niet zo makkelijk het vlees even om voor een gelijkmatige garing. Misschien niet aan de orde, maar dat was het idee.

Terug
Bovenaan Onderaan